maandag 29 juni 2009
Inspirerend buitenhuis
Op zoek naar een origineel relatiegeschenk? Dan is dit buitenhuis vast een inspiratiebron. Kunstenaar Wim Heesakkers (1950) tekende ervoor. Balancerend op een rvs-staander wuiven deze buitenhuisjes zachtjes op de wind. Extra mooi in een groepje bij elkaar. Met of zonder aanbouw: er is voor elke vogel wat wils!
Wim Heesakkers woont en werkt in de bosrijke omgeving van Lieshout. Een dorp leunend tegen Nuenen, een van de inspiratiebronnen van Vincent van Gogh.
Hij is autodidact en laat zich inspireren door dat wat op zijn pad komt. Materialen en technieken vormen voor hem een uitdaging op zich. Een streven is dan ook alle voorkomende technieken onder de knie te krijgen en alle werkzaamheden zelf uit te voeren. Op zijn website vindt u meer van zijn sculpturen, bronzen, grafieken en meer. Voor binnen én buiten. Overigens maakt hij naast vrij werk ook werk in opdracht.
zaterdag 27 juni 2009
Merkenmix
Om het geluk compleet te maken, kwam enige tijd later Ken in Barbies leventje. Ken kwam er wat betreft garderobe – hoe stereotype - heel wat slechter vanaf. Hij moest het doen met twee broeken en twee jasjes. En een coltrui. Dat wil zeggen: alleen de col. Het lijfje en de mouwen zag je toch niet onder zijn jasje, moeten de makers van Mattel gedacht hebben. Ik vond dat echter zo sneu, dat ik liever naar zijn half ontblote gespierde borstkas keek, dan naar zo’n half colletje.
Maar goed, een van die twee jasjes, daar gaat het me om. Het was rood, met een witte bedrukking. Dat die bedrukking eigenlijk heel bijzonder is, ontdekte ik toen ik onlangs weer op het jasje stuitte. Het lijkt een patroon van logo’s van CocaCola, maar nadere inspectie (mijn bril helpt) leert dat er PepsiCola staat geschreven! Ik vraag me af wat dat ontwerp destijds voor consequenties had. Spande CocaCola of Pepsi een proces aan tegen Mattel? Waren de merken nog niet geregistreerd? Heeft Mattel beide partijen toestemming gevraagd? Moesten de verkopende winkels de kleding uit het assortiment nemen? En, wat vond Barbie ervan?
Waar ze het nu vast unaniem over eens zijn, is dat al die merken sterke merken zijn gebleken.
En mijn Barbie en Ken? Die zijn na ruim 35 jaar nog steeds een leuk setje!
Ank Klis
vrijdag 26 juni 2009
donderdag 25 juni 2009
woensdag 24 juni 2009
maandag 22 juni 2009
zaterdag 20 juni 2009
100% Design toont laatste trends
Tijdens het evenement maakte een breed vakpubliek kennis met de laatste architectonische hoogtepunten. Diverse ontwerpers en merken hebben tijdens het evenement hun nieuwste producten getoond. Zo presenteerde Flux Furniture tijdens de beurs de definitieve versie van de `Fluxchair`. Dit is een gepatenteerde design kuipstoel die als voordeel heeft dat hij erg compact op te bergen is. Een andere deelnemer was het jonge Nederlandse bedrijf De Vorm. De Vorm presenteerde in Rotterdam zijn kleurige collectie meubelen. De meubelen zijn geschikt voor projectinrichters en particulieren.
Andere aanwezige (project)meubelontwerpers waren Palau, DeSede, Lourens Fisher, Zuiver, LEF! Meubeldesign en Casala meubelen. Zij toonden onder andere hun nieuwste collecties. ICE Carpets presenteerde op het evenement ook nog een tapijt, ontworpen door Edward van Vliet en gemaakt voor de `Sushi` collectie van Moroso.
woensdag 17 juni 2009
Verbeeldboekje
Wij kennen ons 4e(!) boekje zelf allemaal letter voor letter, beeld voor beeld. En wat zijn we blij met het eindresultaat! En nu we een aantal weken verder zijn, kunnen we gerust stellen dat onze relaties het weer erg waarderen.
dinsdag 9 juni 2009
Paarse broeken!
Blijkbaar doelen ze dan op bepaalde marketeers. Lauwwarme figuren die zichzelf veranderingen, trends en ontwikkelingen aanpraten en die de afgelopen jaren elke trend, ontwikkeling en vernieuwing foutief voorspeld hebben. Ze verzinnen perzikbier, oreganokoffie of bosbessenchips voor de Unilevers van deze wereld. En een Paarse broek is vaak ook een 'professioneel blogger' en googlen alleen maar rapporten en informatie bij elkaar.
En vooral aan perzikbier kan ik me doodergeren...
Nou ja... tis maar dat jullie het weten.
Wat een flauwekul! klik dan hier
Wil je het hele verhaal lezen? Klik dan daar
Lay-out maakt advertentie effectiever (paarse broek artikel)
maandag 8 juni 2009
6 trends in belevingsmarketing
Trend 1. Van fake naar echt
Steeds meer vraag naar authenticiteit
Trend 2. Van overvloed naar back to basic
We moeten allemaal een stapje terug doen en daar is niets mis mee
Trend 3. Van oppervlakkig naar meer diepgang en inhoud
Geen gouden kooi meer
Trend 4. Van het "ik" naar het "wij" tijdperk
Einde van het individualisme.
Trend 5. Van eenrichtingsverkeer naar co-creatie
Bijvoorbeeld de gepersonificeerde bierflesjes van Heineken
Trend 6. Van overtuigd worden naar zelf ervaren
De consumenten nemen niet zo maar alles meer aan
vrijdag 5 juni 2009
Speciale TomTom voor vrouwen
TomTom heeft een nieuwe markt ontdekt: vrouwen. Speciaal voor vrouwen komt er deze maand een “vrouwen TomTom” op de markt. Op de TomTom zitten knoppen die vrouwen helpen om dingen te doen die ze heel leuk vinden. Bijvoorbeeld de “shop till you drop” knop die vrouwen de weg wijst naar winkels. Maar ook de knop “places to be seen” zal populair worden. Druk op de knop en je wordt gebracht naar plekken waar het leuk is om gezien te worden.
De TomTom gaat de White Pearl heten en heeft ingebouwde functies die vrouwen “met typische rijproblemen” helpen. Zo is er extra aandacht voor het “vasthouden van de correcte rijbaan”. Vrouwen zouden daar veel moeite mee hebben. Ook zijn er speciale waarschuwingssignalen indien de vrouw te lang in een linker baan blijft rijden, zo stellen insiders. De TomTom White Pearl gaat 199 euro kosten.
Een analist stelde dat vooral mannen blij zullen zijn met het apparaat omdat ze zich minder zullen ergeren aan vrouwen in het verkeer. Met dank aan TomTom.
(Het lijkt wel een 1 april grap!!)