vrijdag 21 maart 2014

Sneak preview: Casade nieuwe stijl









Woningcorporaties Vieya, Slagenland Wonen en Casade gaan binnenkort samen verder onder de naam Casade. Met een nieuw gezicht. We verrasten Casade met een dynamische identiteit, waarmee ze moeiteloos in kunnen haken op alle wensen van bewoners.

Zoveel hoofden, zoveel zinnen
De briefing voor de nieuwe visuele identiteit voor Casade was ons duidelijk: ‘[…] Waar het natuurlijk uiteindelijk om gaat, is het belang van onze klanten […]’. We legden de focus op de klanten en interviewden enkele bewoners. Zíj weten immers hoe ze willen wonen, zíj ervaren de plus- en minpunten. We legden de opmerkelijkste feiten vast in een korte film. Samen met onze visie, onze aanpak en een kijkje in ons creatief proces overtuigden we Casade snel van het nut en de kracht van een dynamische identiteit.

Een dynamische identiteit boeit
Casade heeft een grote variëteit aan projecten en aan doelgroepen. Bovendien verandert de markt continu in rap tempo. Door voor het logo te kiezen voor een sterke, herkenbare basis met een wisselende, aansprekende achtergrond kan Casade op elke gewenste situatie inspelen. Een nieuw duurzaam woonproject? Wonen in een knusse wijk? Aankondiging van onderhoud? Het logo straalt precies uit wat nodig is. Zo’n dynamische logo blijft – ondanks de variaties - eenduidig en herkenbaar, én blijft de klant boeien en raken!

Ontbijtworkshop
Om te bepalen welke onderwerpen in de nieuwe identiteit van Casade naar voren moesten komen, riepen we de hulp in van Casade’s klankbordgroep. We organiseerden een workshop en gingen met 15 personen - na een smakelijk ontbijtje – in alle vroegte aan de slag om de thema’s voor de nieuwe identiteit vast te stellen.

Primeur

Op de eerste lentedag van dit jaar maakten alle medewerkers al kennis met het nieuwe gezicht van Casade. Het duurt echter nog even voor Casade het logo in gebruik gaat nemen. Tot die tijd houden we het ontwerp lekker nog voor ons. Wil je de primeur niet missen? Like ons dan op Facebook of volg ons op Twitter. We houden je op de hoogte!