vrijdag 30 september 2011
Kalender aan de muur
Ondanks alle digitale middelen blijft een royale kalender aan de wand bij uitstek geschikt om overzicht te houden. Hierboven enkele suggesties om helemaal zelf met schoolbordverf of schoolbordfolie een kalender te maken. Handig én leuk op elke werkplek. Weten je collega's ook meteen wat je allemaal nog te doen hebt! Meer inspiratie nodig? Kijk hier voor meer schoolbordverfideeën. Via Pinterest/2dstudio
woensdag 28 september 2011
Pixelmania
De pixelbank toonden we al in één van de boekjes die we maakten (zie onze boekenplank). De trend is gezet: pixels doen het goed in de mode, in en om huis, én op lekkernijen.
dinsdag 27 september 2011
Bladkunst
Kunstenaar Lorenzo Duran raapt bladeren; wast, droogt en bewerkt ze. Zijn snijtechniek is gebaseerd op historische studies van papiersnijden in China, Japan, Duitsland en Zwitserland.
maandag 26 september 2011
zaterdag 24 september 2011
Creating the future today
55 jaar Rioned! Deze unieke mijlpaal wordt vandaag, 24 september 2011, tijdens de Rioned Experience gevierd met genodigden. Per post werden zij daarvoor op de hoogte gebracht, en wij tekenden voor de vormgeving. Voor de uitnodiging ging het Rioned-team graag in huisstijlkleuren op de foto. Rioned, hartelijk gefeliciteerd met dit jubileum!
vrijdag 23 september 2011
Nog meer Mini
Ook in wat minder uitgesproken kleuren blijft Mini voor bijzondere beletteringen favoriet! Meer voorbeelden van carwraps zien?
donderdag 22 september 2011
Notaris Notes
Voor Dierckxsens | Van Grinsven | Franken Notarissen breidden we onlangs de website flink uit. Met reden, want de jonge notarissen, met een kantoorhistorie van honderden jaren, hebben ons veel te vertellen. Zoals over het unieke levenstestament. Daarvoor gaan ze zelfs persoonlijk de dorpen langs om iedereen te informeren. Regionale advertenties en posters brengen iedereen op de hoogte van deze actie. En bestaande relaties? Die krijgen een persoonlijke uitnodiging via de digitale nieuwsbrief Notaris Notes.
Levensechte pin-ups
Kunstenaars besteden onvoorstelbaar veel tijd aan anatomielessen en aan het natekenen van naaktmodellen. Kijk en vergelijk: de klassieke schilderwerken met de foto's van de betreffende modellen. Via Ufunk
woensdag 21 september 2011
Tijd voor yoga
De maker van deze beelden is Daniel Borris. Deze wonderbaarlijke Yoga Kittens zijn een vervolg op zijn populaire Yoga Dogs serie.
dinsdag 20 september 2011
Wát zegt u?
Ik ken weinig mensen die geen bloedhekel hebben aan filerijden. ‘Fileleed’ is niet voor niets opgenomen in de Dikke Van Dale. ‘Filelol’ niet. En toch bestaat het. Een tijdje geleden belandde ook ik in de file. Borden gaven aan dat vanwege wegwerkzaamheden mij nog 7 km te wachten stond. Zéven? Zucht.
En toch, na even, legde ik me er bij neer. Muziek aan, flesje water bij de hand, afspraak uitgesteld, raam open (want sigaretje erbij) en ontspannen maar. Niks aan te doen. Beter nog: niks meer aan doen. De verstrekte informatie verschafte me rust. Geen onrust meer van hoelang nog? Ben ik nog op tijd?
Nog 6 km.
Nog 5.
Nog 1.
Nog één? Nu al? Dat viel mee!
‘Bedankt voor uw begrip’ zei het bord.
‘Graag gedaan hoor’, riep ik hardop naar niemand. Filelol.
Een sterk staaltje communicatie van die wegenbouwers. Door de juiste verwachting te creëren buigen ze onvrede om naar begrip. Plezier zelfs. Bij elke vorm van zakendoen is het net zo. Ook wanneer je je organisatie visueel naar buiten brengt met naam, logo, pand, brochure of advertentie. Wanneer je meer belooft dan je waar kunt maken, heeft dat wellicht een korte omzetgroei tot gevolg. Op langere termijn zal de boodschap zich echter tegen je keren. Andersom geldt hetzelfde: beloof je minder dan je waarmaakt? Een gemiste kans.
Wanneer je onderneming Qbit International heet, val je al snel door de mand wanneer blijkt dat je uitsluitend regionaal opereert. Een ambachtelijke belettering voor een organisatie met een goed geolied en innovatief machinepark? Niet doen. Een website met beelden van een kantorencomplex, maar ben je genoodzaakt je klanten te ontvangen op de zolderkamer van je moeder? Niet doen. Suggereer je snelle dienstverlening, maar is de afdeling administratie traag met de facturering? Of wek je de indruk van handgemaakte producten en heb je er 5 miljoen op voorraad? Ook niet doen. Je brengt immers twee verschillende boodschappen. Je zegt het één, en laat het ander zien. De klant raakt in verwarring en weet niet meer wat hij mag verwachten. Je kunt gaan zitten wachten op de eerste klacht en het eerste conflict. Het lijken misschien onwaarschijnlijke voorbeelden, maar geloof me, we komen ze wekelijks tegen.
Wat zegt u met uw advertentie, logo, folder, autobelettering of website over uw bedrijf? Is dat eigenlijk wel wat u wilt zeggen? Wat uw doelgroep zou moeten horen? Wordt het gewenste effect bereikt? Op een verkeerde boodschap zit niemand te wachten. Zelfs niet in de file.
Wat zegt u? Reageer gerust via www.watzegtu.nu. U krijgt beslist antwoord.
Ank Klis
Deze column is eerder gepubliceerd in de uitgave van Regio Business van 20 september 2011
En toch, na even, legde ik me er bij neer. Muziek aan, flesje water bij de hand, afspraak uitgesteld, raam open (want sigaretje erbij) en ontspannen maar. Niks aan te doen. Beter nog: niks meer aan doen. De verstrekte informatie verschafte me rust. Geen onrust meer van hoelang nog? Ben ik nog op tijd?
Nog 6 km.
Nog 5.
Nog 1.
Nog één? Nu al? Dat viel mee!
‘Bedankt voor uw begrip’ zei het bord.
‘Graag gedaan hoor’, riep ik hardop naar niemand. Filelol.
Een sterk staaltje communicatie van die wegenbouwers. Door de juiste verwachting te creëren buigen ze onvrede om naar begrip. Plezier zelfs. Bij elke vorm van zakendoen is het net zo. Ook wanneer je je organisatie visueel naar buiten brengt met naam, logo, pand, brochure of advertentie. Wanneer je meer belooft dan je waar kunt maken, heeft dat wellicht een korte omzetgroei tot gevolg. Op langere termijn zal de boodschap zich echter tegen je keren. Andersom geldt hetzelfde: beloof je minder dan je waarmaakt? Een gemiste kans.
Wanneer je onderneming Qbit International heet, val je al snel door de mand wanneer blijkt dat je uitsluitend regionaal opereert. Een ambachtelijke belettering voor een organisatie met een goed geolied en innovatief machinepark? Niet doen. Een website met beelden van een kantorencomplex, maar ben je genoodzaakt je klanten te ontvangen op de zolderkamer van je moeder? Niet doen. Suggereer je snelle dienstverlening, maar is de afdeling administratie traag met de facturering? Of wek je de indruk van handgemaakte producten en heb je er 5 miljoen op voorraad? Ook niet doen. Je brengt immers twee verschillende boodschappen. Je zegt het één, en laat het ander zien. De klant raakt in verwarring en weet niet meer wat hij mag verwachten. Je kunt gaan zitten wachten op de eerste klacht en het eerste conflict. Het lijken misschien onwaarschijnlijke voorbeelden, maar geloof me, we komen ze wekelijks tegen.
Wat zegt u met uw advertentie, logo, folder, autobelettering of website over uw bedrijf? Is dat eigenlijk wel wat u wilt zeggen? Wat uw doelgroep zou moeten horen? Wordt het gewenste effect bereikt? Op een verkeerde boodschap zit niemand te wachten. Zelfs niet in de file.
Wat zegt u? Reageer gerust via www.watzegtu.nu. U krijgt beslist antwoord.
Ank Klis
Deze column is eerder gepubliceerd in de uitgave van Regio Business van 20 september 2011
maandag 19 september 2011
zaterdag 17 september 2011
Hollywood's Puppet Look Alikes
Beaker en Carrot Top |
Gonzo en Adrien Brody |
Janice en Donatella Versace |
Miss Piggy en Tori Spelling |
Rowlf the Dog en Jorge Garcia from "Lost" |
vrijdag 16 september 2011
Ons ware gezicht
Ons gezicht is ons handelsmerk. Fotograaf Thorsten Schmidtkord is benieuwd of ons gezicht na wat husselen nog net zo herkenbaar is.
woensdag 14 september 2011
Verfstalen
Ons pand is toe aan een kleine onderhoudsbeurt, met de verfstalen bij de hand kiezen we exacte kleur. Waren wij maar op het idee gekomen om dît ermee te doen. Geweldige Paint Chip Serie van Shawn Huckins. via The Jealous Curator
Abonneren op:
Posts (Atom)