dinsdag 29 maart 2011

Maatwerk voor Juritex



Juritex kwam met de vraag of wij mee wilde denken hoe ze hun honderden producten beter en handzamer konden presenteren op locatie. Wat eenvoudig leek, werd een hele puzzel: er kwamen nogal wat praktische problemen om de hoek kijken. Maar eindelijk zijn de accountmanagers in (huis)stijl op pad met een prachtige en praktische presentatiekoffer!

Als leverancier van fournituren biedt Juritex een breed assortiment in band, klittenband, koord, elastiek, reflectieband, labels, accessoires, garen en ritsen. Naast een grote voorraad standaard artikelen leveren ze vooral ook maatwerk.

maandag 28 maart 2011

In de week: zomertijd



Een uur schuiven met de tijd maakt een wereld van verschil! Nu het weer zomertijd is, is The Colour Clock wellicht een goed idee om als screensaver te downloaden. Elke seconden vroeger of later geeft een totaal ander kleurbeeld, doordat de tijd in hexadecimalen wordt weergegeven.

vrijdag 25 maart 2011

Jubileum voor Monstermaatjes


Monstermaatjes van XSample is de specialist in de monsterverkoop van meer dan 40 merken kinder-, dames- en herenschoenen. XSample bestaat 10 jaar en trakteert daarom elke klant én Stichting Langtang Children Home. Elke klant krijgt bij besteding van € 25,- een kortingsbon en van ieder verkocht paar schoenen gaat € 1,- naar het weeshuis in Nepal, waar de kinderen opleidingen krijgen om anderen weer mee verder te helpen. Wij brachten de actie voor XSample in beeld met persberichten, mailings en advertenties. Aangezien het bij Xsample tijdens de speciale verkoopdagen altijd een enorme drukte is, verwachten ze veel kinderen in Nepal te kunnen helpen!

donderdag 24 maart 2011

Achter het behang


Ben je toch toe aan een nieuw behangetje dit voorjaar, dan kun je er meteen iemand achter plakken. Dat moet de inspiratie zijn geweest bij Emma Hack’s Camouflage Art. Met bodypaint gaan haar slachtoffers nagenoeg volledig op in de omgeving.

dinsdag 22 maart 2011

Grote schoonmaak voor CasaDivers

Het periodiek CasaDivers van Casade, een maatschappelijk betrokken woon- en wijkcorporatie, heeft een compleet nieuw uiterlijk gekregen. Onderzoek onder de lezers wees uit dat vooral de informatieve artikelen en de persoonlijke verhalen in CasaDivers graag gelezen worden; columns en korte berichten zijn welkom. Met frisse vormgeving, herkenbare rubrieken, royale foto's, een handzaam formaat en prettig papier maakten wij er een uitgave van die nog meer tegemoet komt aan alle wensen. De eerste versie van de vernieuwde CasaDivers valt een dezer lentedagen bij de huurders in de bus!

maandag 21 maart 2011

In de week: lente


Want het is officieel: het is lente!

zaterdag 19 maart 2011

Help Japan






Eén uitgangspunt, talloze uitvoeringen. Een ramp zoals in Japan zet wereldwijd vormgevers aan om prachtige effectieve posters te maken. Kijk hier voor de bronnen en voor nog veel meer varaianten.

donderdag 17 maart 2011

Back to the Future





Irina Werning gaat terug naar de toekomst met als resultaat een prachtige serie portretfoto's die gelukkig maar uit blijft breiden. Dus voor nog meer foto's kijk je hier.

dinsdag 15 maart 2011

U in de hoofdrol


Voor Van Uitert Advocaten ontwikkelden we een nieuwe huisstijl, met 'u' in de hoofdrol. Het beeldmerk staat als een schild; krachtig, effectief. Niet alleen benadruktde 'u' de aandacht die de advocaten voor hun cliënten hebben, het benadrukt ook de beginletter van het kantoor.

maandag 14 maart 2011

14 maart: Pi(e)-dag




De Amerikaanse schrijfwijze voor 14 maart is 3/14 en laat dat nou net de driecijferige benadering voor π (3,14) zijn! Reden voor een feestje, vinden wiskundigen. Wereldwijd wordt op verschillende wiskundeafdelingen van universiteiten vandaag dan ook taart (in het Engels pie) gegeten. Om 1:59 of 15:09 uur, want de zescijferige benadering van π is 3,14159.

Wij hebben vandaag geen pie bij de koffie, maar geven ze wel graag pie charts vorm. Omvangrijke informatie laat zich immers makkelijk lezen in overzichtelijke taartdiagrammen. Soms worden het zelfs ware kunstwerkjes. Zoals deze bovenstaande afbeelding, die de gebruikte kleuren in Vincent van Gogh's schilderijen weergeeft.
Bron

In de week: mijn type


Goede typografie valt niet op. Zo, dat kan maar weer eens gezegd zijn. Bron

vrijdag 11 maart 2011

Een andere kijk op vlees




Meat America, een inspirerend fotoverhaal door fotograaf Dominic Episcopo.
Bron

woensdag 9 maart 2011

Beletteringen in de lift


Mooi gebruik van het medium liftdeuren. Dat vond Fiat blijkbaar ook.

Boven:
Volkswagen “For safety” – 2007
Headline “Keep your safety distance”

Onder: Fiat Punto – 2008
Headline : “Fiat Punto, with parking sensors”

Bron: Joe la Pompe

dinsdag 8 maart 2011

Spam behang!


Kun je de inkomende e-mails amper de baas? Spamghetto is een ongewoon en onweerstaanbaar leuk behang dat de spam uit je inbox gebruikt om wanden tot leven te brengen. Zo worden foutief gespelde onzinnige aanbiedingen in je mailbox toch nog leuk! Ik kan me zomaar voorstellen hoe wallpaper model 18 er bij 2d uit zou zien achter de werkplek van Hans en Eric ...
Spamghetto won de zilveren European Design Award 2010.

maandag 7 maart 2011

In de week: carnaval

Carnaval 2011. Hoe voel jij je deze ochtend? Voor de zekerheid zijn wij er vandaag even niet.
Typografie Dave Brown

vrijdag 4 maart 2011

postcard art


De Engelse John Stezaker maakte prachtige combinaties van oude fotografie en ansichtkaarten.

donderdag 3 maart 2011

Zonsverduistering


Dat verspreid over de wereld - onafhankelijk van elkaar - op het zelfde moment hetzelfde idee ontstaat, is bekend. Als de uitwerking dan ook nog nagenoeg hetzelfde is, geeft dat echter te denken. Met dank aan Joris voor de tip!

Boven:

“For special occasions” voor Michael Hill Jewelry – 2009
Door het bureau McCann Sydney (Australia)

Onder:

“Eclipse collection by Urzúa Jewelry” voor Felipe Urzúa Jewelry – 2011
Door het bureau Inbrax (Chile)

Bron: Joe la Pompe

dinsdag 1 maart 2011

Zware dag?


Helaas gaat er hier ook wel eens iets mis. Het zou fijn zijn als we een in-onszelf-teleurgestelde werkdag zoals afgelopen vrijdag in een oogwenk op konden lossen met zo'n Workday Recovery Kit. Voor onszelf, maar vooral voor onze opdrachtgevers!
Bron: Lovely Package

Voetjes van de vloer