vrijdag 28 augustus 2009

Inspiratiebron [1] Bomen









De natuur is en blijft een grote inspiratiebron voor vormgevers. En op dit moment vooral als gaat om bomen. Kandelaars, behang, onderzetters, kapstokken, lectuurhouders, sieradenstandaards, fruitmanden, usb-sticks, serviesgoed, gieters, fotolijstjes, vtheedoeken, loerkleden... ze hebben allemaal de vorm van een boom óf een bedrukking in boomvorm. Opvallend geboeg zijn de gebruikte materialen vaak kunststof, staal, wol of katoen. Hout zie je er zelden in terug.


dinsdag 11 augustus 2009

Josien Broeren op Belgisch servies

De kleurrijke ontwerpen van kunstenares Josien Broeren prijken op een set glazen en kopjes met bijpassende schoteltjes. Onlangs zette zij niet alleen haar handtekening op haar eigen kunstwerken, maar ook onder een samenwerkingsverband met de Belgische firma Aerts, bekend van lifestyleconcept Salt & Pepper.

Aerts haalt met Josien een nieuwe kunstenares in huis. Onder haar eigen label brengt de kunstenares vier kunstglazen en dito kopjes met schoteltjes op de markt. Voor Josien is het glas altijd halfvol, en dat is te zien in haar vrolijke, kleurrijke ontwerpen. Tijdens het drinken hebben de nieuwe Josienkopjes nog een extra verrassing in petto. Met elke slok komen dan woorden in zicht. Eenmaal leeg staat er een poëtische tekst te lezen. Zo is het kopje leeg en tegelijk het gemoed vol. Een nieuwe manier om van koffie en thee te genieten. Deze kopjes vol wijsheid zijn per vier verpakt in een cadeaudoos in Josienstijl. Kunstig en kleurrijk, dus.
“Josien” kunstglazen en “wijze koppen” zijn vanaf eind september te koop in zaken in huishoudelijke artikelen en warenhuizen. Advies verkoopprijs: 6 kopjes en schoteltjes € 19,90 euro, 4 glazen € 9,90.

maandag 10 augustus 2009

Woonbeurs Amsterdam verwacht 1,5 miljoenste bezoeker


In september gaat het nieuwe woonseizoen van start met de zeventiende editie van de Woonbeurs Amsterdam. Van zaterdag 26 september tot en met zondag 4 oktober staat de Amsterdam RAI in het teken van binnen- en buitenwonen in alle stijlen. De bezoeker wordt dit jaar in de watten gelegd met veel persoonlijke aandacht en advies. Ruim driehonderd vooraanstaande woonmerken delen hun expertise met woonliefhebbers. Na zestien goed bezochte beurzen verwacht de Woonbeurs Amsterdam dit jaar de 1,5 miljoenste bezoeker te verwelkomen. Dit belooft een feestelijk moment te worden die de ‘gelukkige’ bezoeker niet snel zal vergeten.

De Woonbeurs Amsterdam is een evenement van de woon- en buitenbladen van Sanoma Uitgevers. De woonbladen vtwonen, 101 Woonideeën, Eigen Huis & Tuin, ariadne at Home en More Than Classic presenteren op de beurs levensechte woonhuizen. De buitenbladen Home and Garden, Tuin&Co en Seasons slaan de handen ineen in de nieuwe Outside hal waar zij buitenwonen tot een ware beleving maken. Maar er is meer: primeurs, exposities, workshops, demonstraties en nieuw dit jaar: een Woontheater.