woensdag 26 september 2007

Mijn Pleinloop

Kort voor de zomervakantie vond in het hart van Kaatsheuvel weer de Pleinloop plaats. Sportieve prestaties, gezonde informatie en attracties voor iedereen. Toch is volgens mij een dergelijk evenement een ontmoetingsfestijn. Gezellig in het dorp een beetje mensen kijken, mensen groeten en mensen spreken. Ik houd daar wel van.

Zelf was ik pas om een uur of zes in de gelegenheid het feestgedruis op te zoeken, precies op het sportieve spitsuur van de dag. Het weer was vrijwel net zo zonnig als mijn stemming.

Ik dook de muur van mensen in, met als ongewis einddoel de VIP-tent. Ik was immers sponsor en wilde minimaal mijn gezicht laten zien. Maar al na 5 meter stuitte ik op de eerste bekenden. Een gezellig gesprek en één of twee drankjes later zette ik mijn Pleinloop voort. En 11 meter verder was het weer raak. Allemaal leuke mensen, die blij zijn om je te zien. Wat wil je nog meer. De sfeer was goed, de drank deed zijn werk zonder dominant te worden en de muziek vormde een vrolijk decor.

Om een lang verhaal kort te maken, ik ben in ongeveer 10 aangename etappes steeds dichter bij de VIP-tent gekomen. Maar ik heb hem nooit bereikt. Daar was het te gezellig voor. Mijn Pleinloop was dit jaar een sociaal bad…en mijn tijd was ongeveer 3 en een half uur. Een van mijn betere Pleinlopen van de afgelopen jaren.

Ank Klis