![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEidZxxs7gLUd8Mi2n7KcdB1PDZX4TqRMm3JwF_8kgist4IEchQOPMhgTI719L3q8MVx-JNCj76EJHO3gal1A1SWP7rhQYsSQ2rY0gTs7cYr0ghzHJqvntetHUuxP5gh-jDlyjX1UOY2TIw/s320/sfeer_colomn29_klein_20060629094141890.jpg)
Op papier is ie warempel nog leuker dan wanneer je hem hoort. Zelfs als ik niet op de hoogte ben van de actualiteiten, brengt hij met treffende woorden in één klap de essentie van het verhaal over: Vidioot, Krab bij Cas, Condoomvader, Baseballpetstaart, Crematietoerist, Röntgennöken, Adviezer.
Je kunt je vast mijn enthousiasme voorstellen, toen ik onlangs stuitte op een nieuwe uitgave in de etalage van de plaatselijke boekhandel. Na sluitingstijd, dat wel, maar mijn leeslust begon al te kriebelen. ‘166x Youp’ schreeuwde de cover me toe. Oude titel, nieuw jasje, nieuwe columns. Goed voor weer minstens 166 lachsalvo’s. Een goed concept mag je immers gerust herhalen, toch?
Een dag later ontdekte ik naast de diepvriesgroenten bij Albert Heijn het door mij zo gewenste boek. Te kopen met inwisseling van Airmiles. Dat was dubbel mazzel! Thuisgekomen heb ik de diepvriesgroenten gelaten voor wat ze waren, Het Boek verwachtingsvol van de krimpfolie ontdaan en me comfortabel op de bank geïnstalleerd. Al bij het voorwoord kreeg ik argwaan. Hoe misleidend kan een verpakking zijn. Niets nieuw boek, geen nieuwe colums. Gewoon de oude in een nieuw jasje. De uitgever heeft míj simpelweg ingepakt! Ik kan er vast nog iemand anders blij mee maken.
Ank
PS Wil je ook tijdens je vakantie lachen met Youp?
Mail dan snel naar youp@2dstudio.nl.
Onder de inzenders wordt het boek verloot!