Een halve eeuw kennis en ervaring
Het bedrijf kent anno 2014 grote verschillen met dat van de start, ruim 49 jaar geleden. Verschillende medewerkers zijn al jaren, sommigen nog maar net in dienst. Samen vormen ze een waardevolle bron als het gaat om het imago van Autobedrijf Scheerders. Precies daarom en omdat zij eventuele veranderingen stapsgewijs kunnen volgen, voerden we een kernwaardenonderzoek uit onder alle medewerkers. Een leuk en intensief proces bracht de volgende kernwaarden naar voren: behulpzaam, technisch, dynamisch, prijsbewust en regionaal. Dat is Scheerders!
Gemiste kansen
Behulpzaamheid en dynamiek zijn weliswaar sterk vertegenwoordigd in het bedrijf, maar zijn vooral achter de schermen merkbaar. Jammer, klanten zouden daar veel meer van terug mogen zien. Met dat als uitgangspunt ontwikkelden we acties en communicatie-uitingen die de kernwaarden helder en duidelijk maken, zowel intern als extern. Dat ze dynamisch zijn blijkt vooral uit hun steeds groeiende kennis en ervaring; door cursussen en opleidingen weten ze élke auto perfect te onderhouden of te repareren, ook een oldtimer of een auto met elektrische motor. Hun behulpzaamheid uit zich in tal van zaken, variërend van wifi voor bezoekers tot een haal- en brengservice, van de gratis hulp-bij-pech-pas tot het delen van hun kennis.
Online en offline behulpzaam
Nadat we het logo opnieuw vormgegeven hadden, verwerkten we al deze elementen in een campagne. De talloze tips worden centraal gezet door de eigen medewerkers van Scheerders. Dat zie je bijvoorbeeld in de serie advertenties, maar ook in de jaarkalender voor 2015. Daar moet je dus nog even op wachten, maar intussen kun je Scheerders in haar nieuwe gedaante op allerlei plaatsen zomaar tegenkomen. Op de rotonde bijvoorbeeld. Of in je auto na een onderhoudsbeurt. Of in de appstore.
Je gaat nog veel van Scheerders horen!