woensdag 9 december 2009

Oranje top tien


Maar liefst 98% van de Nederlanders heeft positieve associaties met Oranje. Dat is mooi: ook al heeft 2d 7 huisstijlkeuren, oranje is ook bij ons favoriet. Met voetbal hebben sommigen onder de 2d-ers wat minder, maar mensen vinden inhakers van bedrijven op het Oranje-gevoel sympathiek en ze vinden het leuk om oranje winkels en reclames te zien. Omdat media sterk in verband worden gebracht met de sportevenementen, is er ook een positief media-effect.

Adverteren met Oranje
Als een bedrijf of organisatie inhaakt op Oranje, lift zij mee op het positieve oranje-gevoel. 7 op de 10 Nederlanders vindt het sympathiek als een bedrijf zich verbindt aan Oranje (en slechts 11% niet). Oranje in winkels en reclames wordt gewaardeerd. Belangrijk is wel dat bedrijven op de juiste wijze inhaken op Oranje. Inhaken is het meest effectief als het imago of de historie van een bedrijf aansluit bij Oranje.

Top 10
Nationale Nederlanden is jarenlang sponsor geweest van het Nederlands Elftal. Mede hierdoor past deze verzekeraar het beste bij Oranje. Ook Heineken en ING passen bij Oranje. De top 10 is als volgt:
1. Nationale Nederlanden
2. ING
3. Heineken
4. Rabobank
5. Philips
6. KPN
7. Aegon
8. Nike
9. Albert Heijn
10. Unox

Lees het volledige artikel.

Zoek je zelf iets in oranje? Kijk dan hier.