woensdag 2 september 2009

Beroemd 'out-of-office'-bericht!

Michael Hahn keek verbaasd op toen hij tijdens zijn verlof opvallend veel reactie kreeg op zijn out-of-office. De medewerker van het blad Film&Music maakte zich eind juli klaar voor een maandje verlof en dus stelde hij ook zijn out-of-office in. Ergens op een camping in Frankrijk bereikte hem het nieuws dat die nogal wat stof deed opwaaien. Uiteindelijk kreeg hij op vrijdag een mailtje van een collega die had opgevangen dat zijn out-of-office besproken was op de redactievergadering van The Guardian en dat een website het had uitgeroepen tot ‘out-of-office van het jaar’. Zijn e-mail zag er als volgt uit:

Ik ben heel augustus afwezig. Ik ben niet meer op kantoor vanaf 31/07/2009 en ben niet terug voor 07/09/2009. Ik neem een sabbatical tot september.

Ik check mijn e-mail in zoverre de ontvangst van mijn Blackberry het toelaat. Lees alsjeblieft verder, want ik zal al je vragen beantwoorden in dit korte bericht.

1. Heb je een vraag over een recent komend nummer van Film&Music, contacteer dan mijn collega, die het van me overneemt tijdens mijn afwezigheid.
2. Ben je een PR-medewerker die aast op een artikel, laat het dan rusten tot ik terug ben. Al mijn bijdragen zijn voorzien vanaf eind september. In het onwaarschijnlijke geval dat je een Grote Ster onder je hoede hebt die in F&M wil verschijnen, dan zoek ik zelf wel een manier om je terug te contacteren. Als leidraad: de Maccabees zijn geen grote sterren. Madonna is een grote ster.
3. Ben je een PR-medewerker die wil uitvissen of de plaat van jouw cliƫnt een recensie krijgt, jaag hier dan niet te veel achter. Iedereen heeft hier betere dingen te doen dan uit te zoeken of er een recensie komt. Check gewoon het magazine op vrijdag.
4. Ben je een freelancer en wil je een bijdrage leveren, zie 2.
5. Overweeg je om me op mijn gsm te bellen, denk dan lang en hard na. En doe het niet, tenzij je denkt dat ik ervan ondersteboven zou zijn als ik het nieuws niet vernomen had. Ik zal er niet van ondersteboven zijn als ik de nieuwe single van Shark of Joe Gideon mis.
6. Geniet van de zomer.

Via Jobat