maandag 4 mei 2009

Hoezo nieuw?

Nieuw: Online Visuele Brand Tool

Bijzonder. Een tamelijk opmerkelijk programma is online gezet door product ontwerpbureau Scope uit Via een online visuele brand tool, te vinden op visualbrandlanguage.nl, kan een bezoeker die redelijk is ingevoerd in de eigen merkwaarden aan de hand van beelden bepalen hoe de visuele merkidentiteit eruit zou kunnen zien.

Via een test die ongeveer een half uur in beslag neemt en die voert langs tientallen productontwerpen, van telefoons tot wekkerradio’s, kan de merkstrateeg zelf aangeven in welke mate een willekeurig ontwerp bij het merk hoort. Aan het eind volgt een inschatting van de visuele merkidentiteit. Waarom bijzonder: omdat het een veel steviger programma is dan je op het eerste gezicht zou denken en omdat het een ‘probleem’ probeert te verlichten dat iedere marketeer herkent die weleens heeft lopen worstelen met creatieven die het nét niet lukt woord en gevoel om te zetten in beeld.

Geen idee of het werkt. Anderzijds is het knap gemaakt en goed gevonden. Voor zover bekend - maar denkt u mee - uniek. Hamvraag: werkt dit? Lees het complete artikel op Marketingfacts en laat hier je reactie achter.

Ik ben wel benieuwd wat 2d-ers hier van vinden!