maandag 18 mei 2015

Moeilijk wordt makkelijk









Complexe materie maak je toegankelijk, begrijpbaar én aantrekkelijk. Dát is precies wat je als goede vormgever doet. Jeroen begrijpt dat als geen ander en doet weinig liever dan analyseren, structuren aanbrengen, en woord en vorm fraai afstemmen op de doelgroep.

Infographic als aantrekkelijke boodschap
Of je intern een werkwijze wil communiceren (Casade), extern een routekaart voor een goed managementsysteem aanbiedt (Lloyd's Register), of een kostenplaatje in beeld wil brengen (Nummereen Kinderopvang), een infographic kort zomaar ellenlange pagina’s tekst in tot enkele karakteristieke details in beeld en woord. Zo’n grafische weergave van informatie is aantrekkelijker, makkelijker te begrijpen en blijft langer op je netvlies. Leuk en handig!

dinsdag 12 mei 2015

Slimmer informeren & communiceren

Wil je duurzaam, snel en interactief informatie uitwisselen? Dan is een digitaal platform een goed idee. Dat vond nummereen ssc ook. Zij ontwikkelden een handig online middel waar medewerkers informatie kunnen halen én brengen. Wij ontwikkelden de naam, huisstijl en website.

Altijd direct de juiste bagage

Kiwik is een digitaal communicatieplatform waar medewerkers informatie kunnen halen én brengen. Niet voor niets leidden we de naam af van het begrip wiki; een website waar bezoekers zelf op een eenvoudige manier informatie kunnen toevoegen of aanpassen. Kiwik vergroot de verbinding, betrokkenheid en zelfstandigheid van medewerkers en stelt hen in staat makkelijker en sneller met elkaar te communiceren.
De herkenbare huisstijl en website helpt nummereen ssc dit digitaal communicatieplatform onder de aandacht te brengen van andere organisaties.

woensdag 6 mei 2015

3 succesformules op de mat







Wanneer je een grote hoeveelheid informatie duidelijk - en langdurig - over wil brengen, wanneer je betrokkenheid tot stand wil brengen met je merk, blijkt een papieren magazine nog steeds van toegevoegde waarde. Dat geldt in de recreatie, in de medische sector en bij kinderopvang. Om maar wat te noemen.

Ga er maar even voor zitten

Tijdschriften blijven periodiek bij hun doelgroep over de vloer komen, daar zijn wij van overtuigd. Ook (of juist?) in het digitale tijdperk. Ze creëren als vanouds een sterke band met hun lezers. Gelijkgestemden zoeken immers verbinding bij elkaar. Dat geldt bijvoorbeeld voor specialisten in de oogzorg én voor ouders met dagopvang voor hun kinderen. Met trots bevestigen sommigen het lidmaatschap van de ‘club’. Al jaren realiseren wij periodiek de papieren magazines Eyespy en Dag!. Daarmee verrassen respectievelijk Alcon en Nummereen kinderopvang hun doelgroepen met waardevolle zaken die informeren en verbinden.

Wat je doelgroep ook is, we zorgen ervoor dat je periodiek verrassend is, maar herkenbaar. Als je het wil, van het bedenken van de titel tot en met de verzending. We vertellen jouw verhalen, maken foto’s en illustreren. Graag zelfs. Dat deden en doen we voor Eyespy en DAG!, maar bijvoorbeeld ook voor Welkom&Wegwijs, CasaDivers, Peper, Visus en Kracht.

In de toekomst blijft het magazine onmisbaar. Al was het alleen maar omdat er mensen blijven met behoefte aan het papier tussen je vingers en het ongestoord opnemen van informatie. Een papieren periodiek hoort in de uitgekiende mix van communicatiemiddelen (offline én online) die samen de merkbeleving maken.