woensdag 1 oktober 2014

Welkom bij Casade


Tientallen locatiebezoeken, kleurenproeven, materiaalmonsters, pizza’s, liters koffie en af en toe een zucht passeerden onze studio. Maar we hadden vooral heel veel enthousiasme en eureka-momenten bij de ontwikkeling en implementatie van de huisstijl van Casade.
Als je de afgelopen dagen een van de Casade-locaties passeerde, is het je vast al opgevallen: op de gevels van de woonpunten prijkt inmiddels trots het nieuwe logo, de ramen zijn functioneel beletterd en de interieurs hebben een metamorfose ondergaan. Ook al moet er hier en daar nog een bordje vervangen worden en een sticker geplakt, je kunt nu echt niet meer om het nieuwe Casade heen!

Meer over de identiteit van Casade

Casade communiceert online en offline



Natuurlijk kwam er bij de ontwikkeling van de nieuwe huisstijl van Casade zo nu en dan een gezamenlijk overleg aan te pas, maar we gingen vooral gewoon keihard aan het werk om nieuwe communicatiemiddelen te ontwikkelen en bestaande aan te passen. Advertenties, folders, mailings, online-media; nagenoeg alles is aangepast aan de nieuwe huisstijl. Sober en doelmatig, fris en toegankelijk. Na enkele vooraankondigingen viel het informatieve huurdersmagazine afgelopen week bij alle huurders in de bus. Met onder andere aandacht voor Mijn Casade, waarmee huurders 24/7 online allerlei zaken kunnen regelen.

Meer over de identiteit van Casade

Het licht kan op groen!



Sinds december zijn we wekelijks bezig om de nieuwe identiteit van Casade vorm te geven. Wooncorporaties Vieya, Slagenland Wonen en Casade zijn immers gefuseerd en gaan vanaf vandaag verder met een nieuw gezicht. Een bijzondere opdracht, die zo nu en dan het uiterste vergde. Van ons én van onder andere Wendy Trügg en Angela Jansens, communicatie-medewerkers bij Casade. Met een resultaat waar we allemaal blij mee zijn: de visuele identiteit van Casade staat als een huis. Kijk maar.


Eerste prioriteit was een passende identiteit voor Casade te ontwikkelingen. Eén waarbij alle organisaties zich goed voelen. We namen deel aan een pitch met andere bureaus en Casade koos zonder twijfel voor ons voorstel. ‘2d verraste ons direct met een sobere, bruikbare en toch heel frisse huisstijl. Precies zoals onze vraag was!’, vertelt Wendy Trügg, adviseur communicatie bij Casade. ‘En ik kan best nog meer jubelen.’

Zo wil ik wonen
In het schild met de open C komende de organisaties samen, met hun blik gericht op de wensen en behoeften van (potentiële) huurders. Met haar nieuwe dynamische identiteit kunnen alle locaties van Casade moeiteloos inhaken op alle wensen van bewoners in de verschillende gemeenten.
Hoe we tot de deze identiteit kwamen, vertelden we al eerder. Hoe de dynamische identiteit werkt, zie je hierboven. Voor elk onderwerp kiest Casade uit één van de 9 logo’s.

Voor iedereen een frisse start
We kozen voor een breed palet aan groentinten, omdat dit precies aansluit bij de kernwaarden van de wooncorporatie. Bovendien is daarmee geen link meer naar de oude huisstijlen van de 3 fuserende organisaties. Medewerkers van Casade kiezen ook zelf welk logo zij op hun visitekaartje willen hebben. De huiselijke theepot? De sleutelbos? Of toch liever het verfblik?

Breed inzetbaar
Het huisstijlhandboek geeft weer hoe de dynamische huisstijl toegepast kan worden, met volop ruimte voor eigen inbreng. Fijn, want de communicatie-afdeling van Casade gaat er ook zelf mee aan de slag. Ondanks de 9 logo’s, 16 kleuren, 16 vormen en 10 basislettertypes blijft er eenheid en herkenbaarheid. Welkom bij Casade!

Meer over de identiteit van Casade