vrijdag 11 juli 2014

Vakantiesluiting 2d studio in vorm



Zesdaagse zeiltocht, zachtaardige Zweden, zoemende muggen, zomerse zotheid, zilte zeelucht, zen zoektocht, zedeloze zomeravonden, zachte zandkorrels, Zwitserse zablagione, zoet zandgebak, zaligmakend Zaïre, zoete zondes, zotte zwembroeken, zwetende Zambianen of zwoele zangkunsten? Waar staat de Z voor in jouw zomervakantie? Wij hopen in elk geval op zachtjesaan, zonder zakagenda, zakenlunches en zorgen!

Vanaf 28 juli zijn wij twee weken gesloten. We nemen even de tijd om de beentjes te strekken, nieuwe inspiratie op te doen en zorgeloos te genieten van de vakantie. Op 11 augustus staan we weer vol frisse moed klaar om met nieuwe ideeën jouw wensen te vervullen. Voor de tussentijd wensen wij je een fijne vakantie toe!
 

dinsdag 8 juli 2014

Weet wanneer het genoeg is




Advertentiecampagne in het teken van Responsible Gambling Awareness Week.
via anotherdayinadvertising

dinsdag 1 juli 2014

Laat zien wat je in huis hebt

Wanneer je als autobedrijf al tientallen jaren draait én er een nieuwe generatie aan het roer is, is een frisse blik naar de organisatie en haar communicatie op z’n plaats. Autobedrijf Scheerders koos samen met haar adviseur voor die aanpak en schakelde 2d in voor een scherp advies.

Een halve eeuw kennis en ervaring

Het bedrijf kent anno 2014 grote verschillen met dat van de start, ruim 49 jaar geleden. Verschillende medewerkers zijn al jaren, sommigen nog maar net in dienst. Samen vormen ze een waardevolle bron als het gaat om het imago van Autobedrijf Scheerders. Precies daarom en omdat zij eventuele veranderingen stapsgewijs kunnen volgen, voerden we een kernwaardenonderzoek uit onder alle medewerkers. Een leuk en intensief proces bracht de volgende kernwaarden naar voren: behulpzaam, technisch, dynamisch, prijsbewust en regionaal. Dat is Scheerders!

Gemiste kansen
Behulpzaamheid en dynamiek zijn weliswaar sterk vertegenwoordigd in het bedrijf, maar zijn vooral achter de schermen merkbaar. Jammer, klanten zouden daar veel meer van terug mogen zien. Met dat als uitgangspunt ontwikkelden we acties en communicatie-uitingen die de kernwaarden helder en duidelijk maken, zowel intern als extern. Dat ze dynamisch zijn blijkt vooral uit hun steeds groeiende kennis en ervaring; door cursussen en opleidingen weten ze élke auto perfect te onderhouden of te repareren, ook een oldtimer of een auto met elektrische motor. Hun behulpzaamheid uit zich in tal van zaken, variërend van wifi voor bezoekers tot een haal- en brengservice, van de gratis hulp-bij-pech-pas tot het delen van hun kennis.

Online en offline behulpzaam

Nadat we het logo opnieuw vormgegeven hadden, verwerkten we al deze elementen in een campagne. De talloze tips worden centraal gezet door de eigen medewerkers van Scheerders. Dat zie je bijvoorbeeld in de serie advertenties, maar ook in de jaarkalender voor 2015. Daar moet je dus nog even op wachten, maar intussen kun je Scheerders in haar nieuwe gedaante op allerlei plaatsen zomaar tegenkomen. Op de rotonde bijvoorbeeld. Of in je auto na een onderhoudsbeurt. Of in de appstore.

Je gaat nog veel van Scheerders horen!