maandag 30 juni 2014

Doeltreffend concept voor en door ondernemers


Winkeliers uit Goirle staken de koppen bij elkaar voor het ideale kerstgeschenk. Want werkgevers tonen graag hun waardering aan medewerkers. Maar waar maak je ze blij mee? Het plan was snel rond: combineer een feestelijke kerstborrel met een sfeervolle kerstmarkt en voilà. Hoe communiceer je zo'n goed idee?

De ene kerstmarkt is de andere niet
De Goirlese winkeliers zijn ambitieus en willen van de kerstmarkt een jaarlijks terugkerend evenement maken. Ons eerste doel was daarom een eigen, unieke identiteit te creëren waar ze jarenlang mee verder kunnen. 2d studio in vorm ontwikkelde de naam XMIX en de bijbehorende visuele identiteit, waarbij we bewust wegbleven van de typische kerstsfeer met rood-wit, strikken en bellen. XMIX is uniek, sfeervol, modern, en comfortabel. En net zoals kinderen met Sinterklaas hun hartenwensen uit folders knippen, knippen wij voor volwassenen.

De wervende mailing, de cadeaubon en de Facebookpagina zijn inmiddels een feit. Het logo en de huisstijl zijn moeiteloos door te vertalen naar andere communicatie-uitingen, zoals de webshop, verpakkingen, draagtasjes, posters en roll-up-banners.

XMIX = 3 vliegen in 1 klap
XMIX combineert het zelf samenstellen van het kerstpakket met een hele gezellige kerstborrel. Van het XMIX-concept wordt iedereen blij. Niet alleen kiest elke medewerker cadeaus naar eigen smaak, ook voor de gulle (werk)gevers is het prettig binnen het budget iets te geven wat bij de ontvanger past. Bovendien zetten de deelnemende winkeliers hun producten extra in de etalage voor bekendheid bij een groter publiek. Mooi!

Trouwens, diegenen die geen gebruik kunnen of willen maken van de gezellige kerstmarkt kunnen het tegoed inwisselen op de webshop of in de winkels in Goirle. Wil je precies weten hoe het werkt voor jouw onderneming? Volg facebook.com/xmixgeschenken of kijk (binnenkort online) op www.xmixgeschenken.nlwww.xmixgeschenken.nl. Fijne feestdagen! ☺

vrijdag 27 juni 2014

Waren criminelen maar zo zichtbaar




Identificatie, registratie, preventie en/of repressie; iedere winkelier heeft zo z’n eigen redenen om beveiligingsinstallaties in te zetten om winkel(s), producten en klanten te beschermen. FSN is gespecialiseerd in maatwerkoplossingen voor mkb en retail.

Aantoonbaar maatwerk

Hoe laat je in een mailing zien dat je weet wat er leeft bij winkeliers en dat je maatwerk verzorgt? FSN is gespecialiseerd in camerabeveiliging, inbraaksignalering, toegangscontrole en interne-fraudebestrijding en biedt ook voor retail maatwerk. Wij ontwikkelden een serie mailings, waarbij iedere afbeelding een andere ongewenste situatie typeert. Jumbo-, AH-, of bijvoorbeeld Hema-filiaalmanager? Die herkent het direct als zijn/haar eigen winkel. Als dat geen maatwerk is.

donderdag 26 juni 2014

maandag 16 juni 2014

Warm en koud





Gespot: weer zo'n knappe VW-advertentiecampagne. Concept, kleur, typografie, tekst; alles klopt.

zondag 15 juni 2014

Vaderdag

En voor al die honderden andere dingetjes die het leven zo fijn maken.
via http://www.designfetish.org/#

vrijdag 6 juni 2014

Onverwachte wending





Advertentiecampagne van SwissLife. Flexibel financieel plan voor onverwachte wendingen in het leven.
via schrijf.be

woensdag 4 juni 2014

Rioned speelt mee met het WK

Met een compleet vernieuwde Cityjet én Multijet kun je je gerust een belangrijke speler onder de wereldwijde producenten van rioolreinigers noemen. Onlangs introduceerde Rioned haar nieuwe hogedrukmachines.

De IFAT is wereldwijd de grootste vakbeurs op het gebied van water, riolering, afval en recycling. Tijdens deze beurs introduceerde Rioned een aantal spectaculaire productinnovaties. Inhakend op het WK voetbal zette Rioned deze beursdagen haar eigen selectie-elftal centraal, met als aanvoerders de nieuwe CityJet en MultiJet. Wij realiseerden het ondersteunende documentatiemateriaal, zodat geïnteresseerden ook na de beurs nog eens terug kunnen blikken op de noviteiten. En heb je dan direct een paar honderd extra folders nodig, dan zorgen we daar toch ook meteen voor?

maandag 2 juni 2014

Ode aan onze opdrachtgevers

Zorg, mode, food, recreatie, bouw, wonen, automotive, ict, sport, cultuur, dienstverlening; onze opdrachtgevers komen uit allerlei branches. Dat geeft inspiratie voor een bijzondere collectie persoonlijke kaarten.

Snoep, lego, textiel, schoenen, afval, messen, brood, kunststof; wat doe je als je dagelijks mag werken met bijzondere, vreemde, leuke producten en materialen? Dan zet je je opdrachtgevers graag af en toe in het zonnetje. Met een persoonlijk kaartje. Maar dan wel XL en van A tot Z in eigen huis gemaakt. Met een ontwerp waar óns werk en jóuw branche samenkomen.

Ons alfabet voor jou

Elke maand toveren we materialen uit ons en jullie werk om tot een aantal letters. Net zo lang dat ons ode-aan-alfabet compleet is. Er zit dus altijd minimaal één letter bij die bij je past. Van elke letter maken we een een XL-kaart om menigeen mee te verassen. Benieuwd? Volg onze voortgang of Facebook, Twitter of Pinterest.

Ook een kaart in je brievenbus?
We willen álles van onze opdrachtgevers weten. Dus ook wanneer jij of je collega iets viert. Wanneer je een mijlpaal bereikt. Of wanneer je een steuntje in de rug kunt gebruiken. Laat ons weten wie en waarom en hij/zij ontvangt - gegarandeerd - een persoonlijke kaart van ons! Ook als je er gewoon een wilt met je favoriete letter. Doen!