dinsdag 25 maart 2014

Ieder z’n meug




Mariella is gek van hardlopen in de Loonse en Drunense Duinen en Hans gaat graag met z'n dochtertje naar de kinderboerderij. En gelukkig heeft de gemeente Loon op Zand het hele jaar voor iedereen veel te bieden. Ook als je niet bij 2d studio in vorm werkt. Elk voorjaar verwelkomt VVV Kaatsheuvel bezoekers met het magazine Welkom & Wegwijs.

Kom je naar Kaatsheuvel om 2d te bezoeken? Lees dan Welkom & Wegwijs om te zien wat je nog meer kunt doen in onze gemeente. Welkom & Wegwijs is een informatief en inspirerend magazine boordevol adresjes, tips en wetenswaardigheden.

maandag 24 maart 2014

Drie in één stand




Pasta Bites, Etnic Kitchen en het Hollandse Pick & Mix. Henri pakte onlangs weer groots uit tijdens de Horecava. ‘Hoe presenteren we deze drie totaal verschillende smaakthema’s in onze stand?’, vroeg Els van Olphen ons. Nou, zo.

Kleuren en materialen
De keukens, kasten en accessoires worden vaker gebruikt, dus de vormgeving ervan was bekend. De drie smaakthema’s hebben vanzelfsprekend bijbehorende visuele aantrekkingskracht nodig. Uitgangspunt was daarom om de stand door de houten kasten op te splitsen in drie verschillende delen. De sferen kunnen dan weliswaar goed naar voren gebracht worden, maar hoe behouden we eenheid?
We kozen voor een turquoise achterwand; een prima basis om de verschillende thema’s te verbinden. De eenheid wordt versterkt door overal hetzelfde materiaalgebruik als hout en koper toe te passen en door toevoeging van gerecyclede accessoires. Oude pallets, lampenvoeten, lades, serviesgoed en dienbladen krijgen een nieuw leven als counter, fotolijstje of menuconsole.

Ieder zijn smaak
De Italiaanse hoek aan de linkerzijde krijgt onder andere handgeschreven posters en verse Italiaanse kruiden. Uiterst rechts bevind zich de keuken met uitheemse gerechten. Geïnspireerd door de fraaie Portugese, Turkse, Indiase en Marokkaanse tegels kozen we daar voor een wand met exotische kleurrijke patronen. Daar tussenin stuiten bezoekers op het Hollands middendeel met authentiek aardewerk en illustraties van kippen en koeien.

Bezoekers staan centraal
Delfts blauwe accenten en de etnische ‘tegelwand’ ontmoeten elkaar in het midden, precies daar waar bezoekers gezellig aan kunnen schuiven om te proeven uit de keukens van Henri. We zetten de gasten letterlijk en figuurlijk in de spotlights door de lichtbundel te accentueren. Werkelijk alles binnen de bundel is fris wit. Een aangenaam contrast met de kleurexplosie op je bord. Smakelijk!

vrijdag 21 maart 2014

Sneak preview: Casade nieuwe stijl









Woningcorporaties Vieya, Slagenland Wonen en Casade gaan binnenkort samen verder onder de naam Casade. Met een nieuw gezicht. We verrasten Casade met een dynamische identiteit, waarmee ze moeiteloos in kunnen haken op alle wensen van bewoners.

Zoveel hoofden, zoveel zinnen
De briefing voor de nieuwe visuele identiteit voor Casade was ons duidelijk: ‘[…] Waar het natuurlijk uiteindelijk om gaat, is het belang van onze klanten […]’. We legden de focus op de klanten en interviewden enkele bewoners. Zíj weten immers hoe ze willen wonen, zíj ervaren de plus- en minpunten. We legden de opmerkelijkste feiten vast in een korte film. Samen met onze visie, onze aanpak en een kijkje in ons creatief proces overtuigden we Casade snel van het nut en de kracht van een dynamische identiteit.

Een dynamische identiteit boeit
Casade heeft een grote variëteit aan projecten en aan doelgroepen. Bovendien verandert de markt continu in rap tempo. Door voor het logo te kiezen voor een sterke, herkenbare basis met een wisselende, aansprekende achtergrond kan Casade op elke gewenste situatie inspelen. Een nieuw duurzaam woonproject? Wonen in een knusse wijk? Aankondiging van onderhoud? Het logo straalt precies uit wat nodig is. Zo’n dynamische logo blijft – ondanks de variaties - eenduidig en herkenbaar, én blijft de klant boeien en raken!

Ontbijtworkshop
Om te bepalen welke onderwerpen in de nieuwe identiteit van Casade naar voren moesten komen, riepen we de hulp in van Casade’s klankbordgroep. We organiseerden een workshop en gingen met 15 personen - na een smakelijk ontbijtje – in alle vroegte aan de slag om de thema’s voor de nieuwe identiteit vast te stellen.

Primeur

Op de eerste lentedag van dit jaar maakten alle medewerkers al kennis met het nieuwe gezicht van Casade. Het duurt echter nog even voor Casade het logo in gebruik gaat nemen. Tot die tijd houden we het ontwerp lekker nog voor ons. Wil je de primeur niet missen? Like ons dan op Facebook of volg ons op Twitter. We houden je op de hoogte!