Woningcorporaties
Vieya,
Slagenland Wonen en
Casade
gaan binnenkort samen verder onder de naam Casade. Met een nieuw
gezicht. We verrasten Casade met een dynamische identiteit, waarmee ze
moeiteloos in kunnen haken op alle wensen van bewoners.
Zoveel hoofden, zoveel zinnen
De
briefing voor de nieuwe visuele identiteit voor Casade was ons
duidelijk: ‘[…] Waar het natuurlijk uiteindelijk om gaat, is het belang
van onze klanten […]’. We legden de focus op de klanten en interviewden
enkele bewoners. Zíj weten immers hoe ze willen wonen, zíj ervaren de
plus- en minpunten. We legden de opmerkelijkste feiten vast in een korte
film. Samen met onze visie, onze aanpak en een kijkje in ons creatief
proces overtuigden we Casade snel van het nut en de kracht van een
dynamische identiteit.
Een dynamische identiteit boeit
Casade
heeft een grote variëteit aan projecten en aan doelgroepen. Bovendien
verandert de markt continu in rap tempo. Door voor het logo te kiezen
voor een sterke, herkenbare basis met een wisselende, aansprekende
achtergrond kan Casade op elke gewenste situatie inspelen. Een nieuw
duurzaam woonproject? Wonen in een knusse wijk? Aankondiging van
onderhoud? Het logo straalt precies uit wat nodig is. Zo’n dynamische
logo blijft – ondanks de variaties - eenduidig en herkenbaar, én blijft
de klant boeien en raken!
Ontbijtworkshop
Om te bepalen welke onderwerpen in de nieuwe identiteit van
Casade naar voren moesten komen, riepen we de hulp in van Casade’s
klankbordgroep. We organiseerden een workshop en gingen met 15 personen -
na een smakelijk ontbijtje – in alle vroegte aan de slag om de thema’s
voor de nieuwe identiteit vast te stellen.
Primeur
Op de eerste lentedag van dit jaar maakten alle
medewerkers al kennis met het nieuwe gezicht van Casade. Het duurt
echter nog even voor Casade het logo in gebruik gaat nemen. Tot die tijd
houden we het ontwerp lekker nog voor ons. Wil je de primeur niet
missen? Like ons dan op
Facebook of volg ons op
Twitter. We houden je op de hoogte!