dinsdag 7 januari 2014

Het roer om




We zijn blij met onze prachtige Nederlandse taal. Toch geeft het Engels soms een beter woord. Zo kampte Spieringhs Beletteringen al lang met de beperking van de betekenis van ‘beletteringen’. ‘Signing' is meer omvattend en sluit prima aan bij hun werkzaamheden. Dan gaan we de naam toch gewoon veranderen? 

Signin’@spieringhs, aangenaam 
Gedreven door de veranderingen in hun productaanbod, hun werkwijzes, de markt en de verbindingen via social media richt Spieringhs zich op een radicale vernieuwing in hun communicatie. Te beginnen met de naam en huisstijl.
‘Signing’ geeft het totaal van alle zichtbare tekens, letters en merken weer om te communiceren op of om gebouwen, vervoersmiddelen en evenementen. Signin’@spieringhs is een feit. Ook omdat elk product dat hun werkplaats verlaat met trots ondertekend is door Spieringhs. En, niet op de laatste plaats, omdat ze graag in contact komen en blijven met geïnteresseerden, of dat nu klanten zijn, leveranciers, omwonenden of medewerkers. ‘Meld je aan bij Spieringhs’, legt Huub Spieringhs uit.

Herkenbare identiteit 
De herkenbare combinatie groen en zwart in het logo blijft, maar de huisstijl krijgt een flinke opfrisser. De nieuwe huisstijl wordt de komende maanden gefaseerd ingevoerd, zodat er geen verspilling van materialen is. Dat geldt ook voor hun eigen beletteringen. De nieuwe website www.sigin.nl gaat deze week online en is mede geschikt voor tablet en mobiel en neemt de bezoeker overal mee in de diversiteit aan projecten: bewegwijzeringen, groot formaat full-color-prints, neon-reclame, spandoeken, gevelreclame, duurzame bouwborden, gelaserde kunstobjecten, canvas prints, frees- en graveerwerk, carwraps, vlaggen en banieren, bedrijfskleding, interieurdecoraties, wagenparkbelettering etc.

Persoonlijk advies en online ontwerpen 
Intussen wordt er hard gewerkt aan tal van uitbreidingen. Op de site komt de mogelijkheid om zelf een ontwerp te maken, de mogelijkheden van 3d-printing worden onderzocht en de webshop is in de maak. Maar ook in de showroom kunnen klanten binnenkort terecht voor producten uit voorraad. Want ondanks dat veruit de meeste opdrachten maatwerk zijn, neemt de behoefte daaraan toe. Samen met het persoonlijke advies.

vrijdag 3 januari 2014

IJzersterk zwart

Marco googlede naar een reclamebureau en vond ons. Voor een nieuwe folder en een nieuwe website voor zijn specialistische metaalbewerkingsbedrijf. Want beide communicatiemiddelen vertellen niet meer het verhaal van nu. ‘Maar ik wil geen nieuw logo’, aldus Marco. Nou, dat zullen we nog wel eens zien.

Voor alles behalve de bouw
RVS, aluminium en staal; Marco Metaal verwerkt het op allerlei manieren en voor allerlei toepassingen. Van speeltoestellen en traphekken tot complete conserveringswagens voor brugonderhoud. 'En natuurlijk ook staalconstructies voor de bouw', voegden wij toe. Het logo liet immers prominent de veelgebruikte H-balk zien. 'Nou nee, eigenlijk niet', reageerde Marco.
Aangezien een logo zegt waar je voor staat, was hij er direct van overtuigd dat een nieuw logo een betere basis is voor zijn communicatiemiddelen.

IJzersterk en nauwkeurig
De nieuwe huisstijl wordt sterker door het zwart een hoofdrol te geven. Marco Metaal bekijkt elk project - klein en groot - vanuit een nieuwe invalshoek. Het logo geeft de creativiteit in oplossingen weer en de precisie waarmee opdrachten uitgevoerd worden.
Een deel van de communicatie-uitingen van Marco Metaal dragen inmiddels de nieuwe huisstijl.
De komende tijd werken we onder andere aan de invulling van de nieuwe website. Het ontwerp is er al!