maandag 30 juni 2014

Doeltreffend concept voor en door ondernemers


Winkeliers uit Goirle staken de koppen bij elkaar voor het ideale kerstgeschenk. Want werkgevers tonen graag hun waardering aan medewerkers. Maar waar maak je ze blij mee? Het plan was snel rond: combineer een feestelijke kerstborrel met een sfeervolle kerstmarkt en voilà. Hoe communiceer je zo'n goed idee?

De ene kerstmarkt is de andere niet
De Goirlese winkeliers zijn ambitieus en willen van de kerstmarkt een jaarlijks terugkerend evenement maken. Ons eerste doel was daarom een eigen, unieke identiteit te creëren waar ze jarenlang mee verder kunnen. 2d studio in vorm ontwikkelde de naam XMIX en de bijbehorende visuele identiteit, waarbij we bewust wegbleven van de typische kerstsfeer met rood-wit, strikken en bellen. XMIX is uniek, sfeervol, modern, en comfortabel. En net zoals kinderen met Sinterklaas hun hartenwensen uit folders knippen, knippen wij voor volwassenen.

De wervende mailing, de cadeaubon en de Facebookpagina zijn inmiddels een feit. Het logo en de huisstijl zijn moeiteloos door te vertalen naar andere communicatie-uitingen, zoals de webshop, verpakkingen, draagtasjes, posters en roll-up-banners.

XMIX = 3 vliegen in 1 klap
XMIX combineert het zelf samenstellen van het kerstpakket met een hele gezellige kerstborrel. Van het XMIX-concept wordt iedereen blij. Niet alleen kiest elke medewerker cadeaus naar eigen smaak, ook voor de gulle (werk)gevers is het prettig binnen het budget iets te geven wat bij de ontvanger past. Bovendien zetten de deelnemende winkeliers hun producten extra in de etalage voor bekendheid bij een groter publiek. Mooi!

Trouwens, diegenen die geen gebruik kunnen of willen maken van de gezellige kerstmarkt kunnen het tegoed inwisselen op de webshop of in de winkels in Goirle. Wil je precies weten hoe het werkt voor jouw onderneming? Volg facebook.com/xmixgeschenken of kijk (binnenkort online) op www.xmixgeschenken.nlwww.xmixgeschenken.nl. Fijne feestdagen! ☺