dinsdag 31 december 2013

Ik ben toe aan vernieuwing



Met de nieuwe locatie komt de jarenlange samenwerking tussen de bedrijfsonderdelen nog beter tot zijn recht. Slechts 600 m schuift Intermedia Group op, maar maakt ermee een gedurfde stap: met een nieuwe identiteit wil ze de synergie beter uitdragen. ‘Maar met welke naam? Hoe communiceren we dat, intern en extern?’, vraagt Marc Oomens.

Waarom een andere naam?
Intermedia Holland, Intermedia Engineering en Pelders Metaal werken al jaren succesvol onder één dak samen. Ze treden steeds meer op als één organisatie en om dat te versterken is één naam wenselijk. Bovendien ontstond de naam Intermedia 40 jaar geleden uit het feit dat het bedrijf optrad als intermediair tussen afnemers en ontwikkelaars van met name lederbewerkingsmachines. 'Intermedia' roept met de komst van nieuwe media echter andere associaties op.
Ook hopen ze intern met één naam het teamgevoel te versterken. Want de beste resultaten worden behaald wanneer alle bedrijfsonderdelen ingezet worden. En dan was er nog de verhuizing en een wat verouderde huisstijl. Het mag frisser, krachtiger, passend bij deze tijd.

Een krachtig concept
Daar kunnen wij wel wat mee. Toch was er ook twijfel bij Intermedia. Het bedrijf heeft wereldwijd een prima naamsbekendheid opgebouwd en ze waren dan ook wat huiverig om er afstand van te doen. Met dat in gedachten maakten we een voorstel dat ze zou overtuigen: IM. I am.
Niet alleen is met IM de link naar Intermedia duidelijk gebleven, maar het plaatst het bedrijf in het heden. Met beide voeten op de grond. Bij de tijd en in beweging. IM innovating, IM part of the team, IM moving on!

Here IM
Ons voorstel maakte ze net zo enthousiast als wij en ze zetten alle twijfel overboord. We betrokken de medewerkers bij het veranderingsproces en we gingen aan de slag met de nieuwe visuele identiteit. Elke tak heeft daarin zijn eigen duidelijke plek gekregen. Door de huisstijlkleuren en stijlelementen te handhaven blijft de herkenning overeind en voelt de huisstijl nog steeds heel eigen.
IM is bij hun relaties onlangs geïntroduceerd met een mailing. Op het nieuwe pand prijkt een levensgroot spandoek. Visitekaartjes worden uitgedeeld en uit de printers rolt nieuw briefpapier. De relaties beginnen al te wennen aan de nieuwe naam en we gaan de huisstijl gefaseerd verder implementeren. IM here!

maandag 30 december 2013

Maak mooie herinneringen in 2014

2014 wordt een jaar om nooit meer te vergeten. Zeker als je je meest waardevolle momenten vastlegt en bewaart in een persoonlijk kistje, doosje, blik of potje. Op de vol­gende oudjaarsavond open je het, zodat je al die bijzondere gebeurte­nissen, uitspraken, ontmoetingen en geluks­momenten opnieuw kunt beleven. Om het je makkelijk te maken, maakten we labels en herinnerings­kaartjes voor je. Download ze hier, print ze uit en maak er een mooi jaar van!

vrijdag 20 december 2013

2d wint pitch wooncorporaties



Wooncorporaties Casade, Vieya en Slagenland wonen gaan samen verder onder één naam. Ze vroegen ons en twee andere bureaus om deel te nemen aan de pitch voor de gezamenlijke visuele identiteit. Na wat veldwerk, onderzoek en interviews gingen we vol enthousiasme met de uitwerking van de huisstijl aan de slag. Met resultaat, want unaniem kozen de wooncorporaties voor onze visie en vormgeving. En daar zijn we natuurlijk meer dan blij mee!