donderdag 25 april 2013
Puzzelwerk
Kent Rogowski's gebruikt en verandert massaproducten en consumentengoederen in middelen voor zelfexpressie. Hij verandert het algemene in het persoonlijke. Deze legpuzeels kwamen tot stand door verschillende puzzels (met dezelfde stansvorm) te combineren tot een nieuw geheel.
woensdag 24 april 2013
De oranje draad van 2d studio in vorm
We zijn slechts 10 jaar korter actief dan dat Beatrix onze koningin is geweest. 23 Kleurrijke jaren, waarin oranje met regelmaat in onze ontwerpen terug te vinden was. Niet op de laatste plaats in ons eigen logo en bedrijfsidentiteit. 7 Dagen lang zie je op onze Facebookpagina een selectie van ons werk waarin oranje de boventoon voert. Oranje boven!
Labels:
• 2d studio in vorm,
• portfolio,
campagne,
communicatie,
concept,
huisstijl,
identiteit,
kernwaarden,
kleur,
magazine,
mediamix,
merk
maandag 22 april 2013
Kinderarbeid
Lucas Maassen nam zijn 3 zoontjes in dienst (met een officieel contract) en maakte ze verantwoordelijk voor het schilderwerk van de meubels die in de meubelfabriek gemaakt worden. Loon: 1 euro voor elk geschilderd meubelstuk. Plus vakanntiedagen en vakantietoeslag! Volgens de Nederlandse wet met betrekking tot kinderarbeid mogen ze maar 3 uur per week werken. Haast moet je dus niet hebben als je 6 eetkamerstoelen wilt. Furniture Factory by Lucas Maassen & Sons
dinsdag 16 april 2013
Papierloos werken
Steeds meer van onze opdrachtgevers geven aan onze offertes en facturen digitaal te willen ontvangen. De vertrouwde papieren correspondentie vind je daarom binnenkort alleen nog in je e-mailbox. Doordat we deze digitaal aanbieden, kunnen we samen het papierverbruik immers sterk verminderen. Ben je een van onze opdrachtgevers? Dan ontvang je binnenkort een persoonlijke mail met de benodigde details. Wil je nu al meer weten over onze werkwijze? Stuur dan gerust een mailtje naar papierarm@2dstudio.nl.
maandag 15 april 2013
We bezorgen een glimlach
De persoonlijke kaart die Wendy Geurkink, directeur van Smile, van ons op haar bureau ontving, bracht haar op het idee: we gaan unieke kaarten versturen om de relaties van Smile een extra Smile-moment te bezorgen!
Een bedankkaart, een om te feliciteren, om een steuntje in de rug te geven, om uit te nodigen, om welkom te heten, om …..? We inventariseerden de mogelijke momenten waarop we de relaties van Smile kunnen verrassen met een postkaart. We maakten al snel een tweedeling: een aantal momenten zijn uiterst persoonlijk, en een aantal zijn specifiek gericht op de organisatie. Twee doelen, twee stijlen. De huisstijl van Smile dient als sterk uitgangspunt voor beide series. Met in alle gevallen voldoende ruimte voor een persoonlijk accent: de handgeschreven boodschap. De eerste kaarten – vlot digitaal gedrukt bij 2d - zijn inmiddels verstuurd. En de glimlach?
Abonneren op:
Posts (Atom)