maandag 25 februari 2013

Vermist


Deze krachtige campagne voor Amnesty International vraagt aandacht voor veroordeelde moordenaars door middel van pakkende oude foto's, met daarnaast de nieuwe versie waarop familieleden schrijnend ontbreken. Een van de World's Best Print Ads, 2011-12.
Naar onze selectie spraakmakende advertentiecampagnes

dinsdag 19 februari 2013

Onderdeel van het geheel





Marc Fichou maakte deze dieren van origami met als doel een ruimte te creëren waarin het beeld onderdeel wordt van het geheel. Doordat het papier aan beide zijden verschillende kleuren bevat creëert hij diepte.
Via obeymagazine.

donderdag 7 februari 2013

Een gegeven paard?



Combineer wetenswaardigheden met promotie. Weet je niet wát en óf je iets moet geven op Valentijsdag? Wat voor effect je cadeautje heeft, zie je hier.  Via Loku.

woensdag 6 februari 2013

Toonaangevende wegenbouwer

Aannemersbedrijf JMB vroeg 2d een beeld te creëeren om hun doelgroepen en veelzijdigheid als regionale wegenbouwer beter te tonen. Dat beeld is de basis geworden van verschillende nieuwe communicatiemiddelen waaronder deze website.
www.jmb-aannemersbedrijf.nl

dinsdag 5 februari 2013

Weg met Valentijns zoetheid!


Paso de los Toros is de Argentijnse variant van bitter lemon. De smaak van het drankje inspireerde BBDO Argentina tot deze bittere maar succesvolle cross-over campagne met een vette knipoog. Mensen met een gebroken hart konden wraakgevoelens ten opzichte van exen online posten. De 72 beste teksten werden vereeuwigd in een geïllustreerd boek, dat op – goed gevonden – Valentijnsdag in de winkels lag. De release ging gepaard met een 'grimmige' guerrilla-actie. Kijk zelf maar.