dinsdag 8 mei 2012

Nummereen Kinderopvang informeert en inspireert met nieuw magazine






Ouders zouden minder gaan werken en zelfs hun baan opzeggen omdat kinderopvang onbetaalbaar zou zijn. Voorbarig, overdreven of juist slim? Nummereen Kinderopvang vindt het - met 40 vestigingen - broodnodig dat ouders, opvoeders en andere relaties nog beter geïnformeerd worden over belangrijke ontwikkelingen én leuke gebeurtenissen. Nummereen trapt af met een eigen kwartaalmagazine. Dag!  

Bij Nummereen Kinderopvang werken pedagogische professionals, verspreid over 40 locaties, dagelijks met kinderen van 0 tot 12 jaar. Ten dienste van deze organisatie staat Nummereen Shared Service Center, waar zaken als Personeel & Organisatie, Planning & Plaatsing, Kwaliteit & Beleid, Financiën en Communicatie geregeld worden. Zo kan Nummereen Kinderopvang zich volledig richten op haar kerntaak: de ontwikkeling en welzijn van het kind.

Beide organisaties hebben een open cultuur en maakten al veelvuldig gebruik van diverse communicatiemiddelen om ouders en opvoeders te informeren, zoals de website, nieuwsbrieven, flyers en e-mailings. Zonder de aandacht te verliezen voor de nieuwsverstrekking op lokaal niveau, ontstond er de behoefte om ook met de gehele organisatie beter naar buiten te treden.
We bedachten een campagneconcept, waarmee Nummereen haar positionering kracht bijzet en hun merk een onderscheidend gezicht geeft. Ze hebben veel te vertellen bij Nummereen; het was dan ook een vanzelfsprekende stap om de nieuwe campagne te starten met een eigen spiksplinternieuw magazine.

Zij gingen aan de slag met de tekstuele inhoud, wij met de vormgeving. We ontwikkelden de naam DAG! Ze kunnen hiermee immers laten zien wat ze doen, elke dag weer, door wie en waarom. Van het wegbrengen van uw kind (Dag!) tot het ophalen (Dag!). Door medewerkers, ouders, partners én kinderen aan het woord te laten, door middel van foto’s, reportage en interviews. Zo geven ze een beeld van wat kinderopvang voor iedereen betekent.
 En rekenen ze af met een aantal vooroordelen. 
Nummereen: 'Het magazine wordt heel goed ontvangen; iedereen is vol lof!'