donderdag 10 mei 2012

Grote schoonmaak voor Medifix



Ze waren wat huiverig om hun huisstijl nieuw leven in te blazen, maar zagen de toegevoegde waarde van een opfrisbeurt wel in. Medifix vroeg ons hun logo te restylen, maar dat resulteerde uiteindelijk in een compleet nieuwe huisstijl. Slechts de kleur werd behouden.
 
Medifix uit Udenhout is al sinds 1977 specialist in medisch meubilair en zorgproducten. Ze maakt het werk van professionele verpleegkundigen en verzorgers in Nederland makkelijker en aangenamer door de levering van kwalitatief hoogstaande producten uit binnen- en buitenland, en door daarbij een uitstekende service te bieden. 

Voorzichtig gingen wij met wijzigingen aan de slag, om al snel tot de conclusie te komen dat er meer nodig was om Medifix een passende visuele identiteit te geven. Stap voor stap weken we iets verder af van de huidige huisstijl en maakten Myra Prinsen (PR & Marketing) en Thom van de Voort (directeur) van Medifix enthousiast.
Medifix wil de professionele verpleging en verzorging van mensen ondersteunen, en dat komt nu tot uiting in het logo. Het ene deel van het woordmerk ondersteunt het andere, vult het aan, maakt het compleet. Om dat beeld te versterken is een extra kleur toegevoegd, maar de basiskleur van de eerdere huisstijl is behouden. De associatie met de medische wereld is goed en bovendien blijft de herkenning van het eerdere logo behouden.
Het lijnenspel geeft de huisstijl een dynamisch karakter. En door de driehoekige vormen die zo voor de plaatsing van fotografie ontstaan, komt de focus als het ware vanzelf op dat wat aandacht nodig heeft. De implementatie van de nieuwe huisstijl wordt gefaseerd ingevoerd.