donderdag 29 december 2011

Goed voornemen






























Wie doet een poging? Wie zal het lukken? Deze creatieve verbeeldingen helpen vast.
Via http://pinterest.com/2dstudio/concepts/

woensdag 28 december 2011

Dirt Poster







Geweldig concept van Roland Reiner Tiangco. Dirt Poster heeft je hulp nodig om hem compleet te maken. De achterkant is bedekt met een laag inkt, die je vervolgens verspreidt over de voorzijde. Doordat de boodschap met uitsluitend spot-vernis aangebracht is, openbaart dan pas de tekst.'The future belongs to the few of us still willing to get our hands dirty.' Hoe mooi kun je een nieuw jaar starten?

vrijdag 23 december 2011

Koud kunstje

De naam is bedacht, de verpakking is ontworpen. 'Souffy Snow' van Buffy’s Bakery roept zo precies de juiste sfeer op. Het is een souffle-achtige cake die je ijskoud moet bewaren. En serveren. Smakelijk!
Ontwerp: BLOW, Hong Kong.

donderdag 22 december 2011

Kleurinspiratie: tangerine tango


Dat de kleur van 2012 - Tangerine Tango - energierijk, dramatisch en verleidelijk is, bewijst onze selectie. Van links naar rechts, van boven naar onder:
Sculpture van Manuel Al-Ghassani | Label gevonden op een webshop | Vaas via Anthropologie | Verpakkingsontwerp Pomodoro van Primus | BrainBricks, innovation-kit van Sunidee | DHZ stempelen | Lichtreclame W | Cover van magazine Motorist | Foto van Julia Galdo, Juco Photo
| Verpakkingsontwerp van student Olivia Paden voor een 'road-trip adventure kit' voor kinderen om een lange reistijd op te splitsen in kleine avonturen. Hier vullen we de verzameling aan.

woensdag 21 december 2011

Tangerine Tango

Dit is de kleur van 2012: Tangerine Tango. Althans volgens kleurexpert Pantone. 
Voor ons is dit (ook) de kleur van 1998, toen we een logo ontwikkelden in een gelijksoortige tint. Al zoekend naar exact de goede kleur, kozen we kleuren van herfstblaadjes en nummerden we vrolijk door op de varianten. De keuze voor het logo viel uiteindelijk op kleur 'blaadje 2'.  Niet zo'n inspirerende naam wellicht, maar zeker effectief!

Tangerine Tango, een pittige roodachtige oranje, biedt de energie die nodig is om ons op te laden en vooruit te gaan. Het Pantone Color instituut zegt over de Pantone kleur van het jaar 2012: “Geavanceerd maar tegelijkertijd dramatisch en verleidelijk, Tangerine Tango is een oranje met veel diepte.” Het bijbehorende boek komt vandaag uit. Onze inspiratie zie je morgen op deze blog.

dinsdag 20 december 2011

De boom in!




Het wordt geen witte kerst dit jaar.
Dat kan me ook niet schelen.
Ik ben allang tevreden
met een blauwe of een gele.

Deze en andere gedichten kunnen de boom in. Je koopt de kerstballen mét gedicht per set van 16 verschillende in een mooie box. De gedichten zijn van Jan Arends, Remco Campert, Frank Eerhart, Hans en Monique Hagen, Judith Herzberg, Ingmar Heytze, Johanna Kruit, Nannie Kuiper, Erik van Os, Bas Rompa, Bert Schierbeek, K. Schippers, Kees Spiering, Marc Tritsmans, Toon Tellegen en Lévi Weemoedt. Zo.

maandag 19 december 2011

ABC in 3D



Kinderboek? Ondanks onze leeftijd zouden wij dit toch graag cadeau krijgen. Al bladerend klapt de C om in een D, de E verliest een poot om een F te worden, O en P gaan aan de wandel als R en Q, en hoe de V zich spiegelt tot een W. Met veel smaak en vindingrijkheid heeft Marion Bataille een verrassend ABC-pop-upboek gemaakt. Voor €15,- heb je al zo'n prachtexemplaar bij bol.com.

donderdag 15 december 2011

Pantone kerst



Nog geen kleur kunnen kiezen voor de kerstdecoraties? Pantone heeft kerstballen in je eigen huisstijlkleur. Wij zijn verkocht!

woensdag 14 december 2011

Eindejaarstip: Verbeeldboekje nu 9,99 incl. btw



Verbeelding is één van onze krachtigste instrumenten. We kijken ermee over grenzen van tijd en ruimte en zien het ongelooflijke. Of het sluit onze ogen en ons hart, puur uit veiligheidsoverwegingen. Het is een schild, een zeef, een versterker en een verrekijker tegelijk. Ik zie, ik zie wat jij niet ziet. Gevoel, intuïtie, fantasie, een bredere kijk op de realiteit.

Op zoek naar een toepasselijk (relatie)geschenk dat inspireert om over de grens van het ene naar het andere jaar te kijken? Zodat iedereen weer fris van start kan? In het Verbeeldboekje van 2d studio in vorm vindt iedereen iets wat hem of haar past.

Per stuk kost het boekje nu € 9,99 incl. btw. Wil je een exemplaar voor al je relaties? Toegespitst op je eigen bedrijf? Vraag dan naar de (gepersonaliseerde) mogelijkheden of bel Ank: 0416 674 624

Los vast






































'Los of vast. Nooit meer advocaat dan u nodig heeft.' Voor een regionale beurspresentatie van het unieke concept Silver Los & Silver Vast van Silver Advocaten uit Waalwijk, ontwikkelden wij een simpele, maar doeltreffende aandachtstrekker. Bij Silver Los kiest u voor een enkele keer advocaat. Bij Silver Vast voor onbeperkte beschikbaarheid van uw advocaat. Proosten maar!

De abonnementsvorm Silver Los biedt u onder andere de mogelijkheid om gedurende een jaar twee uur lang gratis uw persoonlijke advocaat te bellen. Ook ‘s avonds en in het weekend. U kunt losse vragen stellen of even kort overleg voeren. Bij Silver Vast is die mogelijkheid onbeperkt. Alle details leest u hier.

dinsdag 13 december 2011

Tijd om op te stappen!


Steek aan wanneer het diner begint, en de pictogrammen geven aan wanneer het tijd is voor de volgende gang. Voor de gasten die echt van geen ophouden weten, is de laatste zeker een goede hint! De kaarsen zijn van Adam + Harborth, een Duitse design studio.  Via SleekIdentity

maandag 12 december 2011

Gezonde identiteiten






















Een jaar of 8 geleden klopten bovenstaande organisaties één voor één aan bij 2d studio in vorm voor het vormgeven van hun nieuwe identiteit. De verschillen in de resultaten zijn groot, maar de aanleiding was nagenoeg gelijk. Verschillende specialisten verenigden zich namelijk onder één noemer. En dat vergt grondige voorbereiding op de verbeelding van gewenste identiteit. We voerden discussies, we brachten de kernwaarden in kaart, we stelden de organisatienamen definitief vast, en gaven vorm aan  de logo's. Met - nog steeds - 3 gezonde visuele identiteiten!
Wilt u weten wat ten grondslag ligt aan deze huisstijlen? We leggen het u graag uit.

Dubbel gerookt


























Suicide vs. homicide.
You smoke. We smoke.
Slim bedacht door reclamebureau BatesPANGULF, Dubai
via Froot

woensdag 7 december 2011

No House Wine





Sommige verpakkingen zijn te mooi om open te maken. Maar om een nieuw jaar in te luiden, maken we graag een uitzondering. Zeker als we daar ook nog eens een goed doel mee steunen. No House Wine is een namenlijk een wijnlabel waarvan de opbrengst gaat naar dakloze kinderen van HIV-besmette families in Zuid-Afrika. Er zijn met de opbrengst inmiddels al 33 huizen gerealiseerd voor projecten van stichting HomePlan.

De Vonkelwijn heeft een Delftsblauw uiterlijk. Liever rode wijn, wit of rosé? Ook dat kan. No House Wine-vrijwilliger en kunstenaar Edwin Vollenbergh maakte er het prijswinnende ontwerp voor. De tekst is op de fles gekalkt, eerlijk en puur als de wijn zelf. Laten we delen en klinken op een mooie toekomst!

dinsdag 6 december 2011

Wat een Sint!


Beste Sint,

Onverwachts 2 Pieten, dat vonden wij leuk,
Een koek voor de Sint? We lachten ons een deuk!
Als Sint had ik zelf toch wel geweten,
Wat ik uitdeel om op te eten!

Ze keken me niet-begrijpend aan,
Maar zagen toen pas mijn staf en mijter staan!
Ze verstijfden, en stonden in hun gevoel een eeuw
Midden in het hol van de leeuw!

Gelukkig waren zij snel weer bekwaam
En gaven me alsnog jullie kadootje aan.
En we hoeven er verder niet over te lu…
We hebben met z’n allen lekker zitten smullen!

Een lekker gebaar, een leuke geste
2d studio in vorm: nog immer de beste!!

Namens Sinterklaas (en/of HoofdPiet)
Peter van Zanten

We hebben heel veel leuke reacties mogen ontvangen op onze Sinterklaasactie, maar er gaat natuurlijk niets boven de persoonlijke rijm van Sint zelf!

maandag 5 december 2011

Creatieve onderscheidende film?









































Ben je net toe om een film te kijken op een van deze lange winteravonden, kun je keus niet maken. Alle filmposters lijken hetzelfde. Heeft elk filmgenre zijn eigen succesformule voor het posterontwerp? Christophe Courtois zocht de overeenkomsten en plaatste deze en andere posters treffend bij elkaar.

Drama met happy end?  Mensen klein aan zee en anderen met hun grote hoofd in de wolken.
Romantische comedy?  Rug tegen rug. Ze zijn dan wel samen, maar het echt niet altijd eens. 
Horror?  Grote enge ogen. Correctie: één groot eng oog.
Natuur?  Als er maar veel blauw in zit.
Actiefilms? Kies de combinatie zwart-oranje in geval van veel explosies.
En sex? Benen! En dan het liefst vanuit kikvorsperspectief.

Surprise!

donderdag 1 december 2011

Upside down






































Is niet elke letter blijven plakken?
via fffound