Kunstenaar Shannon Rankin doet geweldige dingen met landkaarten. Ze creëert nieuwe geografische afbeeldingen voor een nog bredere horizon. Fijn om naar te kijken als je zelf even niet gaat reizen.
dinsdag 26 juli 2011
maandag 25 juli 2011
In de week: voor de thuisblijvers
Op reis gaan kun je ook in gedachten, zeker met deze inspiratiebronnen. Je vindt deze en andere allemaal hier door ons verzameld.
donderdag 21 juli 2011
De lekkerste banen op Snoeptechniek.nl
The Tanis Group is een internationaal opererende producent van snoeptechniek. Niet zomaar machines, maar complete procesoplossingen. Een flexibele mix van technisch vernuft, kennis van de branche en klantgericht vakmanschap. Voor dat vakmanschap zijn zij altijd op zoek naar technisch talent. Om dat talent te vinden hebben we al eerder de website snoeptechniek.nl ontwikkeld. Onlangs is de site weer helemaal up-to-date gemaakt met de nieuwste vacatures.
woensdag 20 juli 2011
maandag 18 juli 2011
vrijdag 15 juli 2011
Oud nieuws?
Wie ooit bij ons in de studio is geweest, heeft waarschijnlijk onze - we mogen wel stellen spraakmakende - krantenvaas gezien. Nieuwsgierig? Kom gerust langs, dan kun je meteen zien waarom ons oog viel op deze foto met een jurk van krantenpapier. Cindy Wesselman is verantwoordelijk voor deze creatie. © Studio Tindos, Cindy Wesselman
woensdag 13 juli 2011
Monnikenwerk
Een mooi staaltje van 'de kunst van het weglaten'. Ooit, als ik héél veel tijd over heb, wil ik dit ook eens proberen. Door de Japanse kunstenaar Ryuta Iida.
maandag 11 juli 2011
zaterdag 9 juli 2011
Scherp verbeeld!
Wil je het liever gedetailleerder zien? Cameraproducent Leica ontwikkelde een creatieve reclamecampagne om de aandacht te vestigen op het scherpe beeld van hun camera.
via blog Gesignaleerd van Spieringhs Beletteringen
vrijdag 8 juli 2011
Zomersluiting
Van 25 juli t/m 5 augustus sluiten wij bij 2d studio in vorm even onze deuren om daarna weer lekker verkleurd aan het werk te gaan! Volg ons intussen via onze site, twitter of facebook. Fijne vakantie!
Sterk werk
Freitag - F49 FRinge Backpack from FReitag lab. ag
Sterk werk, deze video van Freitag. En zo sterk zijn ook hun rugzakken.
Bron: Vimeo.
donderdag 7 juli 2011
CasaDivers zomereditie
In maart was het grote schoonmaak voor het periodiek CasaDivers van Casade, een maatschappelijk betrokken woon- en wijkcorporatie. Het compleet nieuwe uiterlijk is door de lezers zeer positief ontvangen. Onlangs maakten we het tweede periodiek dat inmiddels bij de huurders in de bus ligt, natuurlijk weer met informatieve artikelen en persoonlijke verhalen.
dinsdag 5 juli 2011
Genieten voor de thuisblijvers
Je kunt deze zomer met de Forever&Ever hortensia op je balkon of in je tuin moeiteloos genieten van je welverdiende rust. De Forever&Ever hortensia is namelijk niet zomaar een hortensia. In tegenstelling tot andere hortensia's is deze heel makkelijk te snoeien, bloeit zonder meer elk jaar rijkelijk en dan ook nog eens máándenlang. Weinig werk en extra mooi, dus dubbel genieten! Met ons point-of-sale-materiaal, advertenties, online media en spraakmakende consumentenacties weten retailers en consumenten de Forever&Ever hortensia prima te vinden.
Komkommertijd
Op het moment dat u dit leest, heeft de berichtgeving rondom komkommers zijn hoogtepunt
– hopelijk – al lang bereikt. Bij ons in de studio is het echter elke dag om een uur of half één even komkommertijd. Samen schuiven we dan aan tafel en toveren we de meest eigenzinnige combinaties op ons bord. Komkommer staat bij de meesten opvallend hoog op het ingrediëntenlijstje. Zo hoog zelfs, dat we besloten daar een artikel aan te wijden in de laatste editie van ons e-magazine Kracht. Enkele dagen later barstte het negatieve nieuws rondom komkommers in Duitsland uit. Kranten kopten verontrustende zaken, kwekers stonden op hun achterste benen, Google toonde bij ‘komkommer Duitsland’ zo’n 1.350.000 resultaten en Twitter merkte komkommer aan als ‘trending topic’.
Een uitgelezen kans voor ons om wat extra aandacht te vragen voor ons magazine. Snel en makkelijk via Social media. Dus twitterde ik vrolijk mee als steun aan de telers, uiteraard met een link naar ons e-magazine. Met effect: we zagen direct een forse piek in het aantal bezoekers van het magazine. Leuk natuurlijk, maar niet bepaald veelzeggend. Ik heb immers veel mensen even op het verkeerde been gezet met die tweets. Zij klikten op onze link, zagen dat ze iets anders voorgeschoteld kregen dan wat ze verwachtten en keerden om.
Jammer? Mislukte actie? Nee. Want een enkeling bleek aangenaam verrast, volgt ons nu op Twitter of Facebook en vroeg eerdere exemplaren van ons magazine aan. En van een branchegenoot kregen we spontaan een compliment.
De paar berichtjes die we twitterden, hebben ons waardevolle contacten opgeleverd. Het zijn namelijk mensen die oprechte interesse hebben in wat we melden, bedenken en creëren. De aandacht is getrokken, de interesse is gewekt. En precies dát zijn de eerste stappen naar het verkopen van je product of dienst.
Ik hoor het regelmatig: ‘Ik geloof niet dat Twitter me een afspraak bezorgt met een klant’, ‘Social media is niks voor ons bedrijf’ en ‘Ik hoef echt niet te weten wanneer een ander aan zijn koffie zit.’ Toegegeven: dat laatste hoeft ook niet zo voor mij, en al helemaal niet voor 2d studio in vorm. Gelukkig bepalen we zelf wie we volgen en kunnen we sturen op wie ons volgt. Het is vallen, opstaan en opnieuw beginnen. De wijze van communicatie verandert continu, ook bij Twitter. Het gaat door; 24 uur per dag, 7 dagen in de week. Voor Twitter geen komkommertijd!
Reageren? ank@2dstudio.nl. Bellen mag natuurlijk ook, u vindt ons wel.
Ank Klis
Deze column is eerder gepubliceerd in de uitgave van Regio Business van 5 juli 2011
– hopelijk – al lang bereikt. Bij ons in de studio is het echter elke dag om een uur of half één even komkommertijd. Samen schuiven we dan aan tafel en toveren we de meest eigenzinnige combinaties op ons bord. Komkommer staat bij de meesten opvallend hoog op het ingrediëntenlijstje. Zo hoog zelfs, dat we besloten daar een artikel aan te wijden in de laatste editie van ons e-magazine Kracht. Enkele dagen later barstte het negatieve nieuws rondom komkommers in Duitsland uit. Kranten kopten verontrustende zaken, kwekers stonden op hun achterste benen, Google toonde bij ‘komkommer Duitsland’ zo’n 1.350.000 resultaten en Twitter merkte komkommer aan als ‘trending topic’.
Een uitgelezen kans voor ons om wat extra aandacht te vragen voor ons magazine. Snel en makkelijk via Social media. Dus twitterde ik vrolijk mee als steun aan de telers, uiteraard met een link naar ons e-magazine. Met effect: we zagen direct een forse piek in het aantal bezoekers van het magazine. Leuk natuurlijk, maar niet bepaald veelzeggend. Ik heb immers veel mensen even op het verkeerde been gezet met die tweets. Zij klikten op onze link, zagen dat ze iets anders voorgeschoteld kregen dan wat ze verwachtten en keerden om.
Jammer? Mislukte actie? Nee. Want een enkeling bleek aangenaam verrast, volgt ons nu op Twitter of Facebook en vroeg eerdere exemplaren van ons magazine aan. En van een branchegenoot kregen we spontaan een compliment.
De paar berichtjes die we twitterden, hebben ons waardevolle contacten opgeleverd. Het zijn namelijk mensen die oprechte interesse hebben in wat we melden, bedenken en creëren. De aandacht is getrokken, de interesse is gewekt. En precies dát zijn de eerste stappen naar het verkopen van je product of dienst.
Ik hoor het regelmatig: ‘Ik geloof niet dat Twitter me een afspraak bezorgt met een klant’, ‘Social media is niks voor ons bedrijf’ en ‘Ik hoef echt niet te weten wanneer een ander aan zijn koffie zit.’ Toegegeven: dat laatste hoeft ook niet zo voor mij, en al helemaal niet voor 2d studio in vorm. Gelukkig bepalen we zelf wie we volgen en kunnen we sturen op wie ons volgt. Het is vallen, opstaan en opnieuw beginnen. De wijze van communicatie verandert continu, ook bij Twitter. Het gaat door; 24 uur per dag, 7 dagen in de week. Voor Twitter geen komkommertijd!
Reageren? ank@2dstudio.nl. Bellen mag natuurlijk ook, u vindt ons wel.
Ank Klis
Deze column is eerder gepubliceerd in de uitgave van Regio Business van 5 juli 2011
maandag 4 juli 2011
vrijdag 1 juli 2011
De standaard van Rioned
Al meer dan10 jaar geleden ontwikkelde 2d de visuele identiteit voor Rioned. Sindsdien is het bedrijf niet meer bij ons weggeweest. Een trouwe opdrachtgever dus! Rioned ontwikkelt en produceert al 55 jaar kwaliteitsapparatuur op het gebied van reiniging, inspectie en opsporing t.b.v. rioleringen. Recentelijk zijn de FlexJet en FlexJet+ rioolreinigingsaanhangers geïntroduceerd. Met deze compacte en flexibele machines slaagt Rioned er weer in een nieuwe standaard in de markt te zetten. Wij verzorgden de fotografie en maakten leaflets in 4 talen, die de halve wereld rondgaan. Een heldere toevoeging op de talrijke folders, brochures, nieuwsbrieven, websites, mailings van machines zoals CityJet, UniJet, MultiJet, ProfiJet, FlexCom en CityCom.
Abonneren op:
Posts (Atom)