donderdag 28 april 2011

Boarding time




In de meivakantie vliegen de Nederlanders graag naar het zonnige zuiden. Ben je op tijd ingecheckt, maar te laat bij de gate? Dat komt wellicht door de belabberde vormgeving van de boarding pass.
Vormgever Tyler Thompson vind in elk geval dat de vormgeving van de boarding pass veel beter kan. Boven zie je de oorspronkelijke versie, waarbij er nagenoeg geen informatie in het oog springt. Nou vooruit, het stoelnummer dan. Maar of dat nou is wat je als eerste wilt weten?
De tweede versie ontwierp Tyler zelf, de derde versie is door een lezer ingezonden en heeft een handig pasformaat. Op de site lees je het hoe en waarom!


dinsdag 26 april 2011

Gas erop!

Ledrie Sales vroeg ons hoe zij hun dealers kunnen helpen om de impulsaankopen te bevorderen. Onder andere. Ledrie Sales levert weliswaar een prachtig assortiment voor de motorrijder, ze onderscheiden zich echter ook graag door met raad en daad de dealers bij te staan.
Het handzame boekje 'Gas erop' is ons resultaat. Vol met inspirerende wetten en weetjes, leuk en leerzaam.

maandag 25 april 2011

In de week: Pasen, een ei hoort erbij

Twitteren voor beginners. Wanneer je op Twitter een account aanmaakt, dan begin je als een ei (onder andere zichtbaar door de afbeelding van een ei naast je accountnaam). Hoe kun je zo goed en snel mogelijk uit het ei breken? Wil je tips of ga je je direct aanmelden? Wie twittert mee? Je hebt vas wel even tijd daarvoor tijdens deze paasdag.
We zijn benieuwd wat jouw online identiteit - of die van je organisatie - is! Volg ons en twitter mee!

donderdag 21 april 2011

Nog meer voorjaarsvoordeel bij Shoe Outlet



Shoe Outlet is een jong bedrijf, dat in enkele jaren is uitgegroeid tot een landelijk opererende schoendetailhandelsketen met ruim 25 filialen. We zijn deze periode weer lekker druk met het ontwerp voor alle communicatiemiddelen rondom de verfrissende schoencollectie voorjaar 2011! De nieuwe serie voorjaarsfolders verschijnen zoals gewoonlijk tweewekelijks huis-aan-huis. Dat is echt nodig, want de schoencollectie veranderd continu. Door de bijpassende stoepborden en raamposters ziet het winkelend publiek direct de bestsellers. En de voordeelkaarthouders krijgen - naast exclusief voordeel bij de kassa - aanbiedingen via hun mailbox.

dinsdag 19 april 2011

Welkom & Wegwijs

Voor de VVV in de gemeente Loon op Zand maakten we onlangs wederom de handzame brochure Welkom & Wegwijs, die de toeristen snel wegwijs maakt in en om de gemeente. Editie 2011 is verkrijgbaar bij het VVV-kantoor.

vrijdag 15 april 2011

Voor niks gaat de zon op


Soms, heel soms, hebben we een goede reden om een opdracht kosteloos en belangeloos uit te voeren. Omdat een van onze moeders jarig is, omdat we graag meewerken aan de organisatie van ons buurtfeestje, of omdat we hulp kunnen bieden aan mensen die het écht heel hard nodig hebben. Bij twijfel raadplegen we gewoon het schema 'should I work for free'!

dinsdag 12 april 2011

Smakelijk!




Je zet gemakkelijk elke dag iets moois op tafel met het royale assortiment koelverse maaltijden, sauzen en soepen van Henri.
Wanneer we voor Henri - de helpende hand in de keuken - aan het werk mogen, heeft dat vaak een prettige bijkomstigheid. Wij mogen proeven van hun smakelijke soepen en sauzen! Die staan dan ook op dit moment op tafel bij al onze collega's. Sommigen kozen voor een soepje: verse aspergesoep met beenham; paddenstoelensoep met een vleugje truffel of tomatensoep met rucola, paprika en pompoen. Anderen gingen voor pasta met goedgevulde bolognesesaus, romige carbonarasaus of napolitaanse tomatensaus. Allemaal snel klaar én super lekker.
Zelf proeven? Onder andere bij Jumbo wordt het assortiment verkocht.

maandag 11 april 2011

In de week: communicatie

Slechte letterspatiëring (kerning) leidt zomaar tot slechte communicatie.
Doet me denken aan een Belgisch jongetje die - wijzend naar het bord 'kennels aanwezig' bij de ingang van de Efteling - aan zijn vader vraagt wat 'kemels' zijn. ' Dat, mijn jongen, zijn hele grote beesten die de honden opeten!'.

Bron: Ironic sans

vrijdag 8 april 2011

Wie denkt u wel dat u bent?







Dagelijks werken wij aan de (visuele) identiteit van organisaties. Hoe is die identiteit? En is dat wel wat de organisatie voor ogen heeft? Is het imago bij alle doelgroepen hetzelfde of heeft de organisatie verschillende identiteiten?
Als dat laatste verschijnsel zich voordoet bij personen, spreken we van een Dissociative Identity Disorder. Graphic Patrick maakte er een zelf een opdracht van om deze en andere mentale aandoeningen te visualiseren.

Van boven naar beneden:
• Dissociative Identity Disorder
• Narcolepsie
• Depressie
• Agorafobie (pleinvrees)
• Anorexia Nervosa
• OCD (dwangneurose)

woensdag 6 april 2011

Illusies



Twee mooie voorbeelden van illusie, bodypaint en camouflage: Kijk hier en hier voor de bronnen, en kijk hier voor meer.

maandag 4 april 2011

In de week: creativiteit


De Portugese ontwerper Miguel Figueiredo weet het ook.

zaterdag 2 april 2011

1 april online







Ja hoor, we zijn er weer massaal ingetrapt. Enkele leuke grappen van 2011 op een rijtje:
Starbucks bracht de nieuwe App, waarmee koffie 'on-the-go' wordt bezorgd; Heineken inroduceerde de Bierpad; Albelli bracht het het eerste fotoboek in 3D uit; Twitter kwam met het zogenaamd betalen per tweet; Google kwam o.a. met Autocompleter en Gmail Motion en dan was er ook nog het Apple Store Playmobil setje.

Bron: Dutch Cowboys