dinsdag 30 november 2010

Ideeën die blijven plakken





Post-it mag dan vooral bekend zijn in de typisch gele kleur, gelukkig zijn er maar liefst 34 kleuren. En daarmee kun je heel veel ideeën tot leven brengen die blijven plakken. In de etalage, in een campagne, op kantoor, op een billboard, in een compleet interieur. Zoals hierboven. Of op een auto, in het museum. Een tijdje terug toonde we al een prachtige animatie.

maandag 29 november 2010

Appelflappenkwestie


Bij 2d spreken we van een appelflappenkwestie bij een opmerkelijke discussie. De winnaar gaat dan met de eer strijken, maar trakteert de rest dan wel op appelflappen! Desso, een van onze opdrachtgevers, doet dat anders. Zij winnen gewoon (weer) een prijs. Het voltallige personeel werd op dinsdag 23 november getrakteerd op appelflappen omdat ze de Gouden Appel verdienden!

Gouden Appel voor tapijtfabrikant Desso
Deze prestigieuze prijs komt Desso toe omdat het als eerste bedrijf ter wereld oude tapijttegels verwerkt tot materiaal voor nieuw tapijt. Desso heeft bovendien vergaande ambities. In 2020 wil het bedrijf volledig ‘Cradle to Cradle®’ werken. Het doel is dan om alle producten afvalvrij en biologisch afbreekbaar te leveren. Of producten zodanig te verwerken dat zij als grondstof voor nieuwe producten kunnen worden gebruikt.
De Gouden Appel is de tweede prijs die Desso in korte tijd in ontvangst mag nemen. Eerder won het bedrijf de BOV Trofee.

De Kamer van Koophandel Brabant wil ondernemers graag bewust maken van de voordelen van MVO (maatschappelijk verantwoord ondernemen). Want die zijn legio. MVO biedt marktkansen, kan leiden tot nieuwe producten en diensten en tot kostenreductie. Door ondernemers die een voortrekkersrol hebben in de schijnwerpers te zetten, hopen ze meer ondernemers over de streep te trekken. Wie volgt?

In de week: overwerk


We hebben het druk. Lekker druk. Met het maken van nieuwe concepten, vormgeving en plannen voor 2011. Voor oude vertrouwde opdrachtgevers, voor nieuwe opdrachtgevers, en voor onszelf. Dat betekent dat we met regelmaat een uurtje of wat lager doorgaan...

Design Pressure Cooker voor DigiJet




We waren afgelopen dinsdag hard aan het werk tijdens de Design Pressure Cooker in Bergeijck. Vandaag gaan we de opmerkelijke resultaten van die dag voor DigiJet verder verwerken. Leuk!

woensdag 24 november 2010

Het regent....









Nog meer moois heeft een fikse regenbui teweeg gebracht. Kijk hier voor de bronnen.

dinsdag 23 november 2010

Jippee, het regent!

Prachtig: Storm in a Royal Delft Teacup, door John Lumbus.


Italiaanse Rain Level Boots, in 7 kleuren. Dat we daar zelf niet opkwamen.

Betty van Lincoln Kayiwa lijkt een beetje op en baksteen maar is niet alleen een paraplustandaard, het is ook een vaas en kandelaar.

Met de Umbrella Pot van Kyouei Design krijgt het plantje vanzelf water.


Lampenserie Come Shine door de Zweden Marie-Louise Gustafsson & Daniel Franzén.

Lamp Flying Robbert door Fabian.

Zelfs de regen werkt blijkbaar verlichtend voor vormgevers!

maandag 22 november 2010

In de week: crisis?

Armoede bevordert de creativiteit. En creatief bezig zijn? Dat voelt rijk!

zaterdag 20 november 2010

Verstopt contact



Stopcontacten worden over het algemeen uitsluitend beschouwd als functioneel. Met deze zelfklevende muurstickers zijn de stopcontacten weer esthetisch verantwoord. Bron

vrijdag 19 november 2010

Een pictogram per dag



De 'HD icon design podcast' van Iconwork is een podcast die je via iTunes kunt downloaden. Foto's worden pictogrammen.


Stefan Dzallas van Iconwork maakt een pictogram per dag. Hij heeft er al meer dan duizend. Kijk, daar houden wij nou van.

dinsdag 16 november 2010

Herfstpracht


Ben je gedoemd vandaag binnen te blijven? Dan kun je hier toch even genieten van een prachtige herfst. En meer mooie fotografie zie je hier.

Casade winnaar 2d-jubileumactie


20 jaar 2d studio in vorm

20 jaar vormgeving, communicatie, creativiteit en werkplezier. Met allerlei mooie herinneringen, inspirerende opdrachtgevers en boeiende projecten. Dat is een traktatie waard. Onlangs viel Casade met een van haar opdrachten bij 2d in de prijzen.

Gefeliciteerd Casade!

Casade is een maatschappelijk betrokken woon- en wijkcorporatie. Casade zoekt altijd samenwerking met bewoners, lokale overheid, maatschappelijke instellingen en het bedrijfsleven. De wijkpunten zijn daarvan een goed voorbeeld; hier komen wonen, zorg en ontmoeten in één gebouw samen. Onder het motto ‘Thuis in de wijk’ investeert Casade actief in de leefbaarheid in wijken. Want voor iedereen is een passend (t)huis.

Precies daarom gaven we Casade een serie vogelhuisjes, afgestemd op de specifieke woonwensen van de huismus, koolmees, pimpelmees, roodstaart en ringmus. Want ook zij hebben noten op hun zang als het gaat om wonen. Wendy Trügg, adviseur communicatie en al jarenlang een van onze contactpersonen bij Casade, nam namens haar collega’s graag de prijs in ontvangst: ‘Bedankt voor de leuke attentie, de vogelhuisjes prijken hier op de vensterbank! Ik krijg opeens veel meer bezoek van collega’s’.

Het geschenk viel zo goed in de smaak dat de eerste bewoners van de woningen in het project Rosagaerde eveneens verrast gaan worden met een vogelhuisje. Meer van onze gerealiseerde opdrachten voor Casade vind je hier, hier en hier.



Elke 3 maanden een verrassende prijs

Elke 3 maanden van dit jubileumjaar verloten we onder al onze opdrachtgevers een verrassende prijs. De laatste trekking is op 1 december 2010. Doet u ook mee?

[tover]kracht


Moeten wij communicatiemakers de consument betoveren? Of moeten wij de betovering - het resultaat van het mediabombardement - juist doorbreken. Waar vroeger magiërs, druïden en medicijnmannen de geesten stuurden en de grenzen van tijd en afstand slechtten met varkenpootjes in spinnensoep, hebben we nu communicatiespecialisten. Zij vullen nu de ether met spreuken, wensen, vloeken en betoveringen. Boodschappen die op vaak toverachtige wijze belanden op de flatscreen, het mobieltje of de computer. De muis en de afstandsbediening als toverstaf, het internet als spreukenboek.

2d-magazine Kracht
De volgende editie van ons 2d-magazine Kracht wordt daarom een e-magazine. Met één muisklik vindt u de magie van communicatie en vormgeving. Dat we het nummer volledig wijden aan toverkracht zal u niet verbazen.

Wilt u er zeker van zijn dat deze editie u bereikt? Laat het ons weten en wij sturen u een exemplaar. U kunt ook terug in de tijd voor een blik in de voorgaande editie.

Opmerkelijk: DHL in de mode




Bij de drukke voorbereidingen van modeshows vertrouwt de Duitse mode-ontwerper Michael Michalsky blijkbaar op DHL als het om logistiek gaat. Hoe inspirerend de samenwerking is, blijkt uit de adembenemende jurken van DHL-verpakkingsmateriaal die hij presenteerde tijdens de Fashion Week, waar DHL sponsor van is.

Photographer: Kristian Schuller Styling: Peggy Schuller

maandag 15 november 2010

In de week: inspiratie


Tja... maar we hebben weer een prachtige volle werkweek voor ons!

zondag 14 november 2010

Het perfecte plaatje voor Doc my Day



Beelden en films behoren een unieke reflectie te zijn van de mensen waarover en waarvoor ze gemaakt worden. Vindt Marcello Klaase. Wij zijn het helemaal met hem eens.Voor zijn filmbedrijf ontwikkelden we de naam en de meerkleurige huisstijl. Onder de naam Doc my Day verbeeldt hij nu voor bruidsparen hun droomdag. Met een persoonlijke en levendige herinnering als resultaat. Een perfect plaatje voor Doc my Day, een perfect plaatje voor de bruidsparen.