donderdag 30 september 2010

2d bewijst frisse blik

30% van de lensdragers stopt na een tijd met het dragen van lenzen. Bijna de helft van deze drop-outs doet dat om redenen van comfort. Met dat onderzoeksresultaat klopte Alcon Nederland bij 2d aan.

Alcon ontwikkelt, produceert en verkoopt wereldwijd oogheelkundige medische apparatuur, geneesmiddelen en oogzorgproducten. De vloeistof Opti-Free® RepleniSH® (OFR) neemt de comfortklachten van lensdragers voor het grootste deel weg. Minder drop-outs scheelt de opticien aanzienlijk in zijn portemonnee.

In de zoektocht naar een reclamebureau waar Alcon een jarenlange relatie mee op kan bouwen, maakte Karin Smulders, Marketing Assistant bij Alcon, kennis met Hans den Boer, onze accountmanager. Het bestaande basisconcept om Opti-Free® RepleniSH® te promoten, diende als opdracht om de samenwerking te testen. Met een frisse blik ontwikkelde we een 3-trapsmailing waarin alle opticiens in Nederland bewust worden gemaakt van de aanzienlijke bijdrage van OFR aan meer tevreden lensdragers, en dus aan omzet. Met succes, want Alcon maakte direct de volgende stap naar 2d.

Droge ogen?
Inmiddels realiseerde 2d de communicatiemiddelen rondom de cursusavond ‘Droge Ogen’ van de Optometristen Vereniging Nederland. Hierin komen de oorzaken, klachten, herkenning en behandelingen uitgebreid aan bod. De OVN en Alcon ontwikkelen de cursus samen. Alcon zorgt ook de voor de logistiek en is sponsor. De uitnodiging, reminder en certificaat bevestigden het vertrouwen in 2d studio in vorm. Karin Smulders: ‘Er is de klik die we zoeken. Ik heb nu op verschillende manieren kennis gemaakt met de mensen en mogelijkheden van 2d. Zij zullen ons vaker zien.’ En daar krijgen wij dan weer vochtige ogen van.