vrijdag 26 maart 2010
Verandermanagement
Als je vaak je interieur wilt veranderen van je huis, kantoor, showroom of stand is dit een prima oplossing. Change it is een innovatief systeem van driehoeken, waarmee de wand in een mum van tijd aanpast aan je wensen van dat moment. Elke driehoek heeft 3 kleuren: zwart, wit of een regenboogkleur. Dus geef je fantasie de ruimte!
Via I New Idea
Designer: Amirko aka Amirkhan Abdurakhmanov
Beloning
Al heel jong ontdekte ik het plezier van lezen. Opgekruld in een hoekje van de bank las ik elk boek in een ruk uit. De avonturen van Wipneus en Pim, spannende verhalen van Pinkeltje, het kattenkwaad van Saskia en Jeroen; ik kon er geen genoeg van krijgen. Wat er om me heen gebeurde, deerde me niet; de verwachtingsvolle openingszinnen namen me direct mee naar een andere wereld. Nog een pagina, nog een, nog een en nog een. Na uren rustig lezen, bereikte ik uiteindelijk bijna haastig de laatste pagina. Met de prachtige ontknoping als beloning.
Het is een goed boek als je op dat moment een gevoel van heimwee hebt.
Ik gun me voortaan helaas minder vaak de tijd om aan een dikke pil te beginnen. Sneller blader ik door een vakblad, een verhalenbundel, een pocket, een tijdschrift. En/of ik blader op internet. Ja, en/of. Want dat blijkt een prima combinatie. Bladerend door de papieren pagina’s stuit ik al snel op iets waar ik nieuwsgierig naar ben. Om vervolgens het internet af te struinen en van het ene interessante in het andere te vallen. Nog een pagina, nog een, nog een en nog een. Na uren rustig lezen, ben ik regelmatig aangenaam verrast en heb ik meestal gevonden wat ik zocht. Je schrijft als het ware je eigen boek, met het gewenste einde voor ogen.
Ik bereik echter nooit die laatste pagina. De prachtige ontknoping ontbreekt. De beloning is er echter wel: het gevoel dat je ook online nog heel veel moois kunt ontdekken!
Morgen? Dan blader ik in elk geval weer verder. Online en offline.
Ank Klis
PS Over belonen gesproken: wie ontvangt onze beloning ter gelegenheid van onze jubileumactie?
Het is een goed boek als je op dat moment een gevoel van heimwee hebt.
Ik gun me voortaan helaas minder vaak de tijd om aan een dikke pil te beginnen. Sneller blader ik door een vakblad, een verhalenbundel, een pocket, een tijdschrift. En/of ik blader op internet. Ja, en/of. Want dat blijkt een prima combinatie. Bladerend door de papieren pagina’s stuit ik al snel op iets waar ik nieuwsgierig naar ben. Om vervolgens het internet af te struinen en van het ene interessante in het andere te vallen. Nog een pagina, nog een, nog een en nog een. Na uren rustig lezen, ben ik regelmatig aangenaam verrast en heb ik meestal gevonden wat ik zocht. Je schrijft als het ware je eigen boek, met het gewenste einde voor ogen.
Ik bereik echter nooit die laatste pagina. De prachtige ontknoping ontbreekt. De beloning is er echter wel: het gevoel dat je ook online nog heel veel moois kunt ontdekken!
Morgen? Dan blader ik in elk geval weer verder. Online en offline.
Ank Klis
PS Over belonen gesproken: wie ontvangt onze beloning ter gelegenheid van onze jubileumactie?
donderdag 25 maart 2010
Hetzelfde, maar dan anders
Kun je met apps een alfabet maken? Dat je vanuit diezelfde gedachte tot verschillende oplossingen kunt komen, bewijst dit iPhone-font dat door Urikane gemaakt is. Ingrediënten: veel veel vrije tijd en talloze apps. Mooi gedaan, ook dat de poster helemaal 'Apple' is. Het filmpje bekijk je hier.
De andere oplossing - het Apphabet - lieten we al eerder zien.
De andere oplossing - het Apphabet - lieten we al eerder zien.
woensdag 24 maart 2010
20 x 25 kleurige potloden en namen
Met 500 Pencils van Social Designer neem je een abonnement op 25 kleurpotloden per maand, 20 maanden lang. In die periode bouw je een prachtige collectie potloden op, met even prachtige namen (zoals lettuce, lemon drop, julep). Mocht je geen zin hebben om zelf te kleuren, dan vormt het pallet met de 4 verschillende opbergsystemen al een kunstwerk op zichzelf!
dinsdag 23 maart 2010
Minder is meer
Het bezoeken van een Japanse blog is een vreemde gewaarwording; je hebt werkelijk geen idee waar je op klikt en wat je mag verwachten. Extra bijzonder is het dan als je - per toeval - stuit op bijzondere vormgeving. Zoals dit hoogstandje in architectuur. Wat een spraakmakende wand!Van dezelfde vormgevers, Masahiro Minami Design, zijn deze magneten van hout. Plaats je er twee tegen elkaar dan kun je ze ook gebruiken als kaartenstandaard. Verpakt in een prachtige doosje is dit wel een erg mooi cadeau om te geven of te ontvangen. Minder is meer.
donderdag 18 maart 2010
Drie-sterren-servies
De mooiste serviezen vind je bij het Franse Pieddepoule, met smakelijke combinaties van illustratie en typografie. Vissen zwemmen zomaar van je bord, vogels vligen weg en je zelfs je hamburger verdient een eigen drie-sterren-bord. Voor een toepasselijk en even smakelijk gerecht zorg je zelf.
dinsdag 16 maart 2010
Modieus lettertype
Misschien is dit lettertype snel uit de mode, maar leuk is het wel!
Het volledige alfabet vind je hier.
maandag 15 maart 2010
Nationale Bouwbeurs in Utrecht
Wat kan een architect voor mij betekenen? Wat is het verschil tussen traditionele bouw, prefab bouw, logbouw, houtskeletbouw, staalskeletbouw en gietbouw? Wat voor soort serres zijn er op de markt en hoe kan ik de verbouwing/bouw van mijn huis financieren?
Op Eigen Huis (Ver)Bouwen zijn allerlei bedrijven aanwezig die producten en diensten leveren op het gebied van bouwen en verbouwen. Verder zijn er gemeentes aanwezig met presentaties van kavels waar gebouwd kan worden.
Onder de naam Eigen Huis Inrichten 2010 wordt een aparte zone binnen de bouwbeurs ingericht. Hier is het mogelijk om inspiratie en ideeën op te doen voor op het moment dat het huis gebouwd is of de verbouwing klaar is.
Op Eigen Huis (Ver)Bouwen wordt ook een Tuinpaviljoen ingericht. Hier kan iedere bezoeker terecht met vragen over het aanleggen van een tuin tot het laten maken van een tuinontwerp. Wanneer?
vrijdag 19, zaterdag 20 en zondag 21 maart 2010 van 10.00 uur tot 17.00 uur
Waar?
Jaarbeurs Utrecht
zaterdag 13 maart 2010
Festival of Colors
The big picture publiceerde hier een prachtige selectie van foto's van het jaarlijkse Holi, Festival of Colors, in India. Daarmee heet de Hindu bevolking de lente van harte welkom. Heel wat feestelijker dan een paar krokussen of viooltjes in je tuin.
dinsdag 9 maart 2010
Vakantie-shirt
De gemiddelde Nederlander spreekt toch al gauw 3 vreemde talen, in meer of mindere mate. Ben je echter van plan je vakantie door te brengen in Rusland, bij een Afrikaanse stam, of in Uzbekistan? Dan draag je het best dit shirt. Wijs op een pictogram, vervolgens op het vraagteken en je krijgt vast het antwoord wat je wenst. Hopelijk wordt het je dan wel met veel handgebaren duidelijk gemaakt.
zaterdag 6 maart 2010
Netjes ingepakt
Met deze tapes om je cadeauverpakking of postpakket pak je iedereen in. Meer varianten vind je op deze webshop.
vrijdag 5 maart 2010
Knap staaltje vouwwerk
Allemaal gemaakt van gekleurd papier. Kijk ook eens op de website van deze kunstenaar. www.jenstark.com
donderdag 4 maart 2010
Elke dag een kaartje
Deze box bevat 365 kaarten, een voor elke dag van het jaar. Elk met een uniek kunstwerkje van fotografen, illustratoren en ontwerpers die door C-Arts Publishing geselecteerd zijn. Hier te bestellen.
dinsdag 2 maart 2010
Primeur: boekje als postzegel
TNT Post grijpt de 75e Boekenweek aan om een unieke postzegel uit te brengen. De Boekenweekpostzegel is tegelijkertijd een boekje van drie bij vier centimeter dat losgemaakt en gelezen kan worden. Richard Hutten tekende voor het ontwerp en Joost Zwagerman, de auteur van het Boekenweekgeschenk, schreef het verhaal voor het boekje.
De Boekenweekpostzegel is ontworpen door Nederlands ontwerper Richard Hutten die samen met Damian Tatangelo, David Schäublin, Michaela Tomiskova en Joep Huisinga het ontwerpteam vormde. Bij Studio Richard Hutten draait het in het bijzonder om industrieel ontwerp. “Op de postzegel is de suggestie van ruimtelijkheid aanwezig”, legt Richard Hutten uit. “Daarop is namelijk een foto afgebeeld van een driedimensionale opstelling, die we in de studio met boeken hebben opgebouwd. Om het jubileum van de Boekenweek te verbeelden hebben we hiervoor Boekenweekgeschenken genomen. Die schoven we in stapeltjes bij elkaar tot stoere letters, die van bovenaf gezien samen het woord Boekenweek vormen. De tekst Nederland hebben we op de vloer geschilderd in een stoer font, dat goed aansluit op het ruimtelijk ontwerp, namelijk de FF Offline.”
De frankeerwaarde van de Boekenweekpostzegel is 2,20 euro, bestemd voor poststukken tot 500 gram. De postzegel kent een oplage van 266.000 stuks en is vanaf 9 maart te verkrijgen bij de reguliere verkooppunten. Naast deze postzegel brengt TNT Post ook een postzegelmapje en een eerstedagenvelop uit.
Abonneren op:
Posts (Atom)