zondag 31 januari 2010

Spam

Direct mail. U mag niet zomaar alles aan iedereen aanbieden via post, telefoon en internet. Lees meer op bijvoorbeeld:

Wet Bescherming Persoonsgegevens

Wetten en codes in direct marketing

Ongevraagde zakelijke e-mailreclame verboden.

donderdag 21 januari 2010

Liz Lomax




Haar naam alleen al is inspirerend. Liz Lomax maakt de prachtigste figuren en illustraties. Ik heb er niets aan toe te voegen.

woensdag 20 januari 2010

Internettrends 2010

Het internet ontwikkelt zich bijzonder krachtig. Waren websites voorheen vrij statisch, nu zijn ze rijk en interactief. En applicaties vinden we online, want wees eerlijk: welke applicatie is in de afgelopen jaren op de desktop van je computer terechtgekomen? Het web is het platform van de toekomst.

Bij Google zien we zes trends waarlangs we het internet zien ontwikkelen en versnellen:

1 Het internet is sociaal. De explosie van sociale netwerken, zoals Facebook en Hyves de afgelopen jaren, is een inhaalslag van het internet ten opzichte het echte leven, want mensen zijn van nature sociaal. Als er iets leuks of interessants gebeurt, wil je het delen met iemand. Dat was altijd al zo, en nu is er het internet waar al dat delen kan plaatsvinden. Ook het zoeken naar informatie heeft een sociaal element. Als je iets wil weten, vraag je het je omgeving.

2 Het internet is lokaal. Dat lijkt tegengesteld aan waar www, het wereldwijde web, voor staat, maar mensen zijn vooral geïnteresseerd in hun eigen buurt of plaats. Dit blijkt uit de grote hoeveelheid ‘local searches’, die met mobiel internet alleen nog maar zal toenemen.

3 Het internet is commercieel. Het internet is een kruispunt van transacties, zowel on- als offline. Zo’n 90 procent van de retail vindt offline plaats, maar meer dan 40 procent van de aankopen begint online. Elk bedrijf of instelling heeft een goede online aanwezigheid nodig, waar mensen meer te weten kunnen komen en betrokken kunnen raken, zelfs als het uiteindelijke contact offline is. Online business modellen ontwikkelen zich ook verder. Gratis is nog steeds een mooi model (gesteund door advertising), maar op het internet ontwikkelen zich ook andere prijsmodellen, zoals pay-per-use, micro payments en abonnementen.

4 Het internet is persoonlijk. Met mijn toestemming mag mijn persoonlijke informatie worden gecombineerd met de informatie op het web om mij de beste antwoorden te bieden. Die kunnen dus verschillen van de beste antwoorden voor anderen. Voor gebruikers is persoonlijke context een manier om meer relevantie te kunnen krijgen.

5 Het internet is mobiel. De internetervaring op mobiele telefoons van vandaag, gecombineerd met de verbinding met de ‘cloud’ (al je bestanden via het internet toegankelijk), aangevuld met een veelvoud aan zintuigen (telefoons die kunnen zien, horen, spreken, voelen en richting kunnen aangeven) zal een nieuw tijdperk van ‘computing’ betekenen. In 2011 zal het aantal verkochte smartphones de wereldwijde pc-verkopen overtreffen.

6 Relevant voor bedrijven en instellingen. In 2009 heeft ‘cloud computing’ zijn intrede gedaan. Het bedrijfsleven heeft innovaties nodig naar het op gebruikers gebaseerde model uit de consumentenwereld, dus stapt men over naar het internet voor tal van applicaties, vooral (maar niet alleen) e-mail.

Bron: Adformatie

dinsdag 19 januari 2010

Bereken en plan online je bouwproject

Budget en planning van nieuwe bouwprojecten zijn nu eenvoudig te bepalen. Expert of niet: je hebt zo een budget berekenend.

Stichtingskosten.nl biedt de mogelijkheid om de totale kosten van nieuwe bouwinitiatieven, de zgn. stichtingskosten of investeringskosten, snel te laten berekenen. Zo kun je in een vroeg stadium de haalbaarheid van nieuwbouwplannen onderzoeken. Naast de investeringskosten van het project geeft de site een indicatie van de bouwtijd en de totale projecttijd (van eerste idee tot ingebruikname). Je kunt als opdrachtgever door verschillende stappen te doorlopen zelf een projectbudget samenstellen.

Stichtingskosten.nl is ontwikkeld voor de professionele markt, maar kan ook door particulieren gebruikt worden. De prijzen en marktwerking worden elk kwartaal geactualiseerd. Door de stapsgewijze opbouw en de uitleg bij elke stap is het invullen van gegevens niet moeilijk.

Voor diegene die hun bestaande huisvesting willen renoveren wordt er gewerkt aan een renovatie-module. Deze module zal medio 2010 online zijn.

Lifestyletrends 2010

Lifestyle 2010: wat wel en niet
• Champagnecoupes 
• Kunst 
• Glamping – glamorous camping
 • Poppers 
• Indische wasnootjes 
• Wadlopen 
• Monday Morning Breakfast in plaats van Vrijdagmiddagborrel
 • Boswandeling (zonder alcohol!)
• Dutch Dacha
• Guerilla gardening
• Foto’s van oude helden
• De-stock grocery
• Pop-up bars
• Bierfesten
• Verre reizen zijn uit
 • Zwitserland als reisbestemming
 • Slaapmaatjes
• Algemene ontwikkeling
• Cuddling versus sex
 • Verzorgde toiletjuffrouw
 • Daadkracht
• Scandinavische blokhutvakantie 
• Customized online games
 • De voetbalman
• MyPhone 
• Vertuining
• De Rubensvrouw
 • Glas – staal - water
 • Gayfriends voor heteromannen
 • Buurtbingo 
• Ongepolijste meisjes 
• Hollandse & Vlaamse Meesters 
• E-bikes 
• Snuiftabak
 • Oude housemuziek
 • Stripboeken 
• Designerfietsen • Designerfietskleding
 • Yoga wordt Koga
 • kleur: grijs
 • Parkeergarage wordt bike-parking
 • Natuursteen
 • Lacrosse
 • Messenleggers
 • Walking the cat 
• Oplaadbare batterijen 
• OV-chipfiles 
• Tesla hybrid cars 
• Handschriften
 • Brasolero: nieuwe strandsport
 • Liften
• Romans
 • Spontane optredens
 • Massale mediamoeheid
• Ecotampons 
• Anaalorgasme voor de man
 • Kaarsen 
• Onthouding 
• 7-nights stand
 • Vertrouwde geuren 
• Bedrijfskokkin 
• Vaste verkering 
• Revue wordt de nieuwe musical
 • Bette Davis & Marlène Dietrich
• Italo-disco
• Slimme herindeling van de woning
• Auto gaat aan de kant
• Strandhuisjes
• Zelfkantliteratuur & protestsongs 
• Verfilming filmklassiekers uit de jaren ’70: The Warriors 
• Kurt Weill, Lotte Lenya, Bertolt Brecht, Honoré de Balzac, Louis-Ferdinand Céline 
• Empirisme: geen gezweef 
• Verkleinwoorden zijn uit
 • Frans wordt chic!
 • Sandelhout 
• Verkoop van dure designmeubelen via internet
 • Comeback of the connaisseur
 • Johan Pachelbel 
• Bach
 • Drukpunttechniek

Bron: Trendlist 2010 van HBMEO / SoPR via Stylink

Foodtrends 2010

Food 2010: wat wel en niet
• Gekookte aardappel maakt fashionable come-back 
• BYO-wine in restaurants
 • Kibbeling is de nieuwe sushi
 • Rolmops
 • Coffee refill in restaurants
 • Kwaliteitsfilterkoffie
 • Vega wordt mega 
• Snacknori (krokant zeewier)
 • Slager / bakker / groenteboer met aangepaste openingstijden 
• Cypriotische halloumi-kaas 
• Rotterdam is de nieuwe culinaire stad
 • Tabouleh
 • Cassave-friet
 • Groente- & fruitchips
 • Drinken voor een doel (Gorillawijn)
 • Clean-cooking
 • Bloemenijs (rozenijs, viooltjesijs, jasmijnijs)
 • Lichte wijnen (Vinho verde)
 • No wasted food
 • Service aan huis
 • Cupcakes worden macarons
 • Functional food 
• Corner-crêpery
 • Kaneelbiscuit
• De echte ouderwetse ijssalon is hot
• Menthe à l’eau
• Infusion-thee
 • Bananenbier, kokosbier
 • Gemberbier
 • Uitsmijters
 • Ingelegd zuur
 • Aperitief: pastis
 • BYO-thuisdiners
 • Snoepnostalgie 
• Garnalencocktails
 • Maitake mushrooms
 • Bio-snackbar 
• Artisjok 
• Whisky Sour 
• Gin 
• Campari-soda
 • Kwaliteitsbubbels (Champagne, Crémant de Bourgogne, DOCG Prosecco) 
• Flamberen

Bron: Trendlist 2010 van HBMEO / SoPR via Stylink

Fashion & Beautytrends 2010

Fashion 2010: wat wel en niet
• Designer hoofddoekjes 
• Landelijk
 • Exotische glamour 
• Wit
• Fashion Blues 
• Shanghai anno 1930
 • Opmerkelijke halslijn 
• Royaal doch chic
 • Brightness versus off-tinten 
• Het is haar smoking
 • Glansrijk 
• Clutch 
• Flair, flair, flair 
• Expressief clean
 • Sophisticated neutrals 
• Show me one shoulder 
• Onorthodox cutting 
• Vallende plooien
 • Ongebleekt katoen
 • Zilver is het nieuwe goud 
• Ondergoed kan echt niet meer
 • Brogues-schoenen
 • Birkenstocks zijn uit den boze!
 • Marc Jacobs teenslippers
 • Shopping @ Merci
 • Handgemaakte Russische laarzen

Beauty 2010: wat wel en niet
• Platinum grey is het nieuwe blond 
• Anti-rimpelproducten die direct egaliseren en opvullen
 • Mannenmascara 
• Lang sexy en rondgeknipt haar voor de vrouw 
• Facial Spray Mist tijdens kantooruren
 • Uitgesproken neuzen 
• Luxueuze kwastenset in pocketformaat
 • Zeer specifieke huidverzorgingsproducten op basis van natuurlijke oliën
 • Dramatisch gestifte lippen 
• Wenkbrauwkit voor de perfect getekende wenkbrauw
 • Achterovergekamd haar bij mannen 
• Vlechten in elke denkbare variant 
• Zelfreflectie - het accentueren van je eigen schoonheid 
• Durf autoriteit uit te stralen
 • Haargel is uit, mousse is in 
• Schoonheid door zelfkennis
 • Dagelijkse UV A & B bescherming (ook in de winter) 
• Zwart kajal in het oog (koolpotlood)
• Kattenogen 
• Travelsize parfums voor in de tas
 • Eigenheid in plaats van trends 
• Sterk contrast in oogmake-up 
• Rozenwater als toner en reiniger 
• Durf jezelf te laten zien! 
• Collageenstimulerende middelen 
• Verzorgde en donkergelakte teennagels, rondgevijld 
• Anti-cellulite producten op basis van plantenextracten 
• Gestyleerde wenkbrauwen met een hoge hoek 
• Sportscholen zijn passé 
• Klassieke make-upspiegeltjes voor in de tas
 • Gedachtekracht is in! 
• en tot slot het Beauty-kleurpallet: Lila, Grijs, Suède, Roest, Caramel, Babyblauw.

Bron: Trendlist 2010 van HBMEO / SoPR via Stylink

maandag 18 januari 2010

2010 wordt sober-de-luxe

Was truttigheid het klinkend thema in 2009, voor 2010 geldt: Sober-De-Luxe. Minder maar van goede kwaliteit. Op allerlei vlakken van het leven, dus ook in persoonlijke relaties. Nog wat meer trends en trendlijstjes; doe er je voordeel mee...

Sober-de-luxe
We investeren in mooie dingen en onszelf, maar doen dit zeer selectief. Hoge eisen. Materialisme is uit, de auto gaat aan de kant en we springen op designerbikes. We gaan op reis, maar dichtbij huis en kiezen voor de Scandinavische blokhut- of Zwitserse hotelvakantie. We go ‘glamping’ of kiezen voor een Dutch Dacha in eigen land.
We houden van daadkracht, kwaliteitsbubbels en clean-cooking. Algemene ontwikkeling staat hoog in het vaandel. We hebben echte gesprekken en durven attent te zijn voor een ander. De gunfactor verslaat de x-factor.
Genieten hoeft niet kostbaar te zijn: free pleasures als de geur van frisgewassen beddengoed of versgebakken brood waarderen we als nooit tevoor. We willen liever een keer per week een goed stuk vlees, maar dan van de avondslager. En vega wordt mega. We willen best uit eten, maar eisen service en een free refill. Nog liever: een BYO thuisdiner. We richten ons huis opnieuw en zeer efficiënt in. Liever kleiner wonen met meer comfort.
We staan niet rood, wassen niet wit, betalen niet zwart, investeren niet groen. We lezen de zelfkantliteratuur en luisteren naar de protestsongs van weleer. We gaan voor transparantie, duurzame materialen. Genoeg gezweefd: geloven is uit, empirisme is in.

Samengevat wat wel en niet
• Kwaliteit boven kwantiteit
 • Random acts of kindness
 • Free pleasures: de geur van fris beddengoed of versgebakken brood 
• Selectief 
• Overseksualisatie is uit 
• Transparantie
 • Anti-materialisme
 • De gunfactor verslaat de x-factor
 • De bourgeoisie bepaalt
 • Back to nature 
• Unexpected locations
 • Geen bezit
 • We willen weer lachen
 • Belangenverstrengeling
 • Rely on history
 • Respect voor ouderen
 • Echte gesprekken (geen koetjes & kalfjes) 
• Rotterdam wordt de culinaire hoofdstad 
• Geen cadeaus

Kijk hier voor de trends op het gebied van fashion, beauty, lifestyle en food.

Bron: Trendlist 2010 van HBMEO / SoPR via Stylink

Vouw je eigen meubels

De kartonnen meubels van Che Eyzenbach zijn eigenlijk bedoeld als starterspakket voor een studentenkamer, maar als inrichting voor een stand doen ze het wat mij betreft ook niet gek. Licht, sterk en makkelijk te monteren.
Zijn onderstaande zitmeubels Flow mogen er ook zijn. Als ze niet lekker zitten, heb je altijd nog een mooi kunstobject.

zaterdag 16 januari 2010

50 trends voor 2010

The Times ging rond te tafel zitten met trendwatchers en toekomstanalisten en denkt zo 2010 te kunnen samenvatten. Gekeken naar de 50 trends die de krant voor deze periode formuleerde, moet er het komende jaar flink wat gebeuren.

Thuis
Te beginnen in en om het huis, waar voortaan niet alleen ouders met kinderen wonen, maar ook de grootouders. Het resultaat van de vergrijzing. Voor extra werk gaan de nieuwe huisgenoten gelukkig niet zorgen: huizen worden in 2010 namelijk een stuk slimmer, dus die doen een hoop klusjes zelf.

Voor overgebleven taakjes komen er robots en ook de ouderen dragen in huis een steentje bij dankzij apparatuur die speciaal voor hen ontwikkeld gaat worden. Wij hebben thuis zelfs sinds kort een robotstofzuiger, en eerlijk is eerlijk, die doet fantastisch werk!

Dankzij computers en internet kan iedereen namelijk altijd met de hele wereld in verbinding staan, en precies dat gaat de moderne mens volgens experts het komende jaar doen. En, let wel, allemaal kabelloos want van die snoeren door het huis is zó 2009.

Onderweg
Mensen met een iPhone, of een andere smartphone, zullen dit kluizenaarsbestaan wat meer aan zich voorbij laten gaan. Doordat zij hun ‘computer’ en internet altijd bij de hand hebben kunnen zij immers overal in contact staan met de wereld. Van deze groep mensen wordt dan ook gezegd dat zij het komende jaar een stuk minder achter hun beeldscherm zullen zitten en een stuk meer onderweg zijn. Voor lege iPhones hoeven zij daarbij niet te vrezen: er komen schoenen op de markt die het vermogen hebben lege batterijtjes weer op te laden.

Privacy
Niet alleen is nagenoeg iedereen in staat om op ieder moment informatie te ontvangen en te versturen, ook GPS-systemen nemen in 2010 een vlucht. Een en ander zal ietwat ten koste gaan van de privacy en een nieuwe trend lijkt daarmee geboren. Rondom het beschermen van het privé-leven wordt de komende 12 maanden namelijk een industrie gebouwd.
Te denken valt aan afdekkende schermen, lasers maar bijvoorbeeld ook WiFi-werende verf. Paparazzi’s gaan het nog moeilijk krijgen. Op zich niet heel erg: beroemd zijn wordt het komende jaar toch stom.

Vrije tijd
Vrees niet, niet alles verandert. Zo zal de mens het komende jaar nog altijd zo’n 40 uur per week zoet zijn met werk, zal er ook nog net zoveel geslapen worden als in 2009 en blijft de mens zijn vrije tijd indelen met zaken die leuk en ontspannend zijn. Zoals lezen, tv-kijken, feesten, winkelen of reizen.
Dat blijft ook zo, alleen is het boek niet meer van papier, wordt televisie 3-D, zijn feestjes hypersociaal, is winkelen voortaan intelligent en kan men naast Spanje en Turkije voortaan ook kiezen voor de ruimte.

Ach, linksom of rechtsom, het wordt sowieso een mooi jaar: 2010 zal bovenal namelijk draaien om de mens, en de liefde als levenshouding.

Voor meer trends bekijk je gewoon het filmpje.
bron: nu.nl

vrijdag 15 januari 2010

Kansspelen en prijsvragen

De Wet Beperking Cadeaustelsel is in mei 1997 afgeschaft, maar er bestaan nog wel deelregelingen.

Wet op de Kansspelen
Volgens deze wet zijn kansspelen/loterijen zonder vergunning verboden. Bedrijven kunnen overigens nooit een loterij inzetten bij hun commerciële communicatie. Loterijen kennen namelijk de volgende voorwaarden:
  • De doelstelling moet van algemeen belang zijn
  • De feitelijke uitgaven mogen niet meer bedragen dan 40% van de opbrengst van de verkochte loten
  • De totale waarde van de prijzen mag niet meer zijn dan 40% van de bruto-opbrengst van de verkochte loten
Prijsvragen
Bedrijven kunnen wel een prijsvraag koppelen aan hun commerciële communicatie, mits het om een jureerbare prestatie gaat. Afhankelijk van de waarde van de prijs, is er een vergunning nodig. Sportprijsvragen zijn echter verboden. Deze zijn voorbehouden aan de Stichting Nationale Sporttotalisator.

Een alternatief is een bel- & win-actie. Deze zijn er vaak ik de vorm van een prijsvraag of een sweepstake. Bij een sweepstake zijn de winnende entiteiten al van te voren getrokken en moeten deelnemers veelal een code terugsturen. Sweepstakes moeten voldoen aan de Code voor sweepstakes. Deze stelt voorwaarden aan de inhoud van het aanbod en de organisatie van de sweepstake.

Bij het werken met prijzen boven 454 euro komt de kansspelbelasting om de hoek kijken.

Bron: De Ondernemer

woensdag 13 januari 2010

Kloppende kleurcombinaties


Kleuren vinden die perfect bij je passen is één. Combineren is twee. Met HISTOR ONE ontdek je een ongekende luxe: je persoonlijke smaak wijst de weg naar een combinatie die altijd klopt. Het geheim? Een slim concept van acht geselecteerde kleurfamilies. Met HISTOR ONE creëer je keer op keer de perfecte kleurcombinatie in je interieur. Van romantisch zacht tot puur avontuur.

Het kleurenpalet is zorgvuldig geselecteerd en afgestemd op het maken van perfecte combinaties, welke stijl je ook kiest. Zo creëer je een leefomgeving waarin je je helemaal thuis voelt.

Acht kleurfamilies, oneindig veel combinaties
56 kleuren in acht families:

• the blue ones: Blauw brengt rust. Het werkt verkoelend en staat zakelijk. Blauwtonen zijn gemakkelijk te combineren, zelfs met felle accenten, en gaan mooi samen met materialen zoals hout en natuursteen.
• the turquoise ones: Turkoois is net als blauw rustgevend, betrouwbaar en evenwichtig. Deze frisse vintagekleur is prachtig in combinatie met verbruinde grijstinten en speelt een belangrijke rol in vernieuwende kleurcombinaties. • the green ones: Groen schept rust en evenwicht. Nauw verwant aan de natuur is het de ideale kleur om de wereld buiten naar binnen te brengen. Door zijn ontspannende karakter ook een topper in de welnesstrend. • the yellow ones: Gele tinten zijn het zonnetje in huis: positief, dynamisch en helder – de warmte straalt ervan af. Hoe intenser het geel, hoe moderner. In zijn vergrijsde variant wordt geel veel gebruikt vanwege het landelijke karakter. • the orange ones: Oranjes geven een warm en geborgen gevoel. Oranje- en aardetinten zijn erg in trek en doen het bijzonder goed in warm-koudcontrasten. • the red ones: Rood is de kleur die de sterkste emoties oproept: lust, liefde, vreugde, moed en woede. Met zijn dynamische en opvallende karakter is het een ideale accentkleur. • the pink ones: Roze heeft de natuurlijke warmte van rood, maar is veel minder agressief. Het is een hartelijke kleur, harmonieus, een tikje frivool, maar ook beschaafd en verfijnd. Aubergine en andere vergrijsde rozetinten staan erg trendy.
• the purple ones: Paarse tinten zijn mysterieus, koninklijk, harmonieus, chique, verdiepend, niet-alledaags. Zij brengen sfeer zonder de aandacht te trekken. Ideaal om een brug te slaan tussen andere kleuren.

Mat of glans?
Wil je nog meer dynamiek? Gebruik dan verschillende glansgraden. De techniek is ideaal om accenten te leggen. De muurverven zijn verkrijgbaar in kalkmat, extra mat en zijdemat, zodat je precies die sfeer kunt creëren die je voor ogen had. Deze blinken uit in dekking en vlotte verwerking en behouden ook hun typische matte uitstraling, zelfs na reiniging.
De lakken (hoogglans, zijdeglans, mat) zijn bijzonder kleurvast en krasbestendig. Ook zijn ze bestand tegen vet, vuil en reinigingsmiddelen en blijven ze na stoten of schrobben intact.

dinsdag 12 januari 2010

Vergelijkende reclame

Bij het maken van reclame zijn wij en jij als ondernemer aan regels gebonden. De consument moet worden beschermd, en er moet eerlijke concurrentie mogelijk zijn.

Vergelijkende reclame
Tot voor een aantal jaren gelden was het taboe een concurrent in een advertentie af te kraken, tegenwoordig zijn de regels daarover wat soepeler. Vergelijkende reclame doet het soms goed, maar het mag niet zomaar.
  • De boodschap mag niet misleidend zijn
  • Vergelijk alleen diensten/producten die in dezelfde behoefte voorzien of voor hetzelfde doel bestemd zijn.
  • Vergelijk op objectieve wijze op één of meerdere wezenlijke, relevante, controleerbare en representatieve kenmerken van goederen of diensten.
  • De adverteerder of zijn product mogen in de reclame niet verward worden met de concurrent of zijn producten.
  • De reclame mag niet de goede naam schaden of zich kleinerend uitlaten over de merken, handelsnamen, andere onderscheidende kenmerken, goederen of diensten van de concurrent.
  • Vergelijkende reclame voor producten met een benaming van oorsprong moeten betrekking hebben op producten met dezelfde benaming.
  • De reclame mag geen oneerlijk voordeel opleveren ten gevolge van de bekendheid van een merk van de concurrent.
  • In de reclame mogen geen goederen of diensten worden voorgesteld als imitatie of namaak van producten of diensten van een beschermd merk of beschermde handelsnaam.

Windowshopping



Met zulke etalages wordt winkelen nog leuker! Kijk hier voor meer voorbeelden.

zondag 10 januari 2010

De Ketsheuvel

Heemkundekring De Ketsheuvel is pas sinds 2007 actief in Kaatsheuvel. Ze pleegt onder andere onderzoek naar de historie van het kerkdorp, organiseert tentoonstellingen en lezingen. Met de website geven ze meer bekendheid aan de jaarlijkse activiteiten en hopen daarmee de interesse voor het dorp - ons 2d-dorp dus - te bevorderen.

Expositie Dutch Design

Tot en met 28 februari 2010 in het Designhuis in Eindhoven!

Rambler Socket


Handige gadget voor als je kabel te kort is: Haal simpelweg de Rambler uit je stopcontact en rol het snoer uit zo lang tot de stekker wel contact maakt. Het wordt tijd dat dit soort gadgets in productie genomen worden want wie vindt dit nu niet handig?

zaterdag 9 januari 2010

Drankmerken redden imago met voorlichting


Producenten van alcoholische dranken die hameren op het verantwoord gebruik van alcohol, doen dat om hun eigen imago op te vijzelen. Dat stelt STAP, het Nederlands instituut voor alcoholbeleid. Volgens de stichting, die het ministerie van Volksgezondheid adviseert, is het niet aannemelijk dat voorlichtingscampagnes van de producenten effect hebben op het drinkgedrag van jongeren.

Het rapport beschrijft de trends op het gebied van alcoholreclame en -marketing in Nederland in 2008. STAP telde dat jaar 55 alcoholreclames op tv, een lichte daling ten opzichte van 2007 (64). Van die commercials bevat bijna 13 procent een duidelijke boodschap dat mensen verantwoord met alcohol moeten omgaan.

“In 2008 zien we een explosieve stijging van het aantal ‘voorlichtingscampagnes’ van producenten van alcoholische dranken. Die wijzen de consument (veelal jongeren) erop dat het verstandig is om verantwoord te drinken,” aldus STAP. (ANP)
Bron

2d maakte al een aantal jaren geleden o.a. de website voor Liquore Pisa. Daar hielden we direct rekening met de leeftijdsgrens.

donderdag 7 januari 2010

Erfgoed.nu


Lilian Grootswagers weet helemaal de weg bij 2d, maar ook in alles wat met het Nederlands cultureel en historisch erfgoed te maken heeft. 2d studio in vorm ontwikkelde de huisstijl die precies bij haar en haar werkwijze past. Vraag haar gerust waarom! Momenteel werken we aan de website. Blijf het volgen!

woensdag 6 januari 2010

Transparentius kan verkeersveiligheid bevorderen


Op het eerste gezicht een simpel concept, maar wel erg leuk. Op de achterkant van bijvoorbeeld een container vrachtwagen bevinden zich schermen waarop beelden van het zicht van de chauffeur te zien zijn. De voorkant van de cabine is uitgerust met een camera, zo kan je dus meekijken naar het voorliggende verkeer. Handig dus in bovenstaande situaties: een gevaarlijke bocht waar de omvang van de vrachtwagen het zicht ontneemt.

dinsdag 5 januari 2010

Pauze?

Op het kantoor zijn mensen gemiddeld een uur per dag niet met hun werk bezig. Hyves en datingsites worden tijdens werkuren het drukst bezocht, ook staart de gemiddelde werknemer één dag per maand uit het raam. Nederland pretendeert een transparante kantoorpolitiek te hebben, maar toch heerst er duidelijk een taboe op het niet-werken.

Er is op elk kantoor al een plek waar men niet werkt: het toilet. Daar is nu een oplossing bij gekomen: it Hûske. 'It Hûske heeft niet één duidelijke functie maar verwelkomt iedereen voor een momentje rust. In het saaie en serieuze kantoor zijn de Hûskes een welkome plek: meer plezier op de werkvloer, minder stress. Het gevolg: een productiever kantoor.' lezen we op de site van Wurk. Of dat waar is? Geen idee. Maar mooi is het wel. Zo'n huisje doet het ook altijd nog goed als kinderspeelplek.

Cipher Glas weet wat je drinkt


Hoe leuk is dit!
Ontworpen door: Damjan Stankovic
Op ieder glas staan een heleboel, op het eerste gezicht willekeurige, gekleurde punten. Wanneer je er drinken in doet, wordt er echter precies weergegeven wat voor soort drank er in het glas zit. Zoals je op het plaatje kunt zien maakt het glas onderscheid tussen Coca-Cola, Sinaasappelsap en Melk. Jammer genoeg is dit nog slechts een concept, want ik zou deze glazen best in mijn collectie willen hebben!

maandag 4 januari 2010

Karamel Sans


Graphic design student Marta Maštálková maakte een lettertype door vloeibare caramel op glas te gieten. Smakelijk!

zondag 3 januari 2010

De Lelijkste Kerstkaart 2009

Boomerang organiseerde dit jaar de verkiezing De Lelijkste Kerstkaart 2009, om een einde te maken aan de jaarlijkse lichting lelijke kaarten die consumenten en bedrijven rondsturen. Uit meer dan 500 inzendingen is een winnaar gekozen. De gelukkige is BTC Teleconsult. Met name de goedbedoelde maar mislukte poging om het persoonlijke karakter van het bedrijf naar voren te laten komen, gaf voor de jury de doorslag. Serge Brabander van Boomerang, de organisator van de verkiezing: 'We vinden dat dit bedrijf met als pay-off ‘maakt verbinding’ qua fotografie, vormgeving en drukwerk de plank mis slaat.' Daar sluit 2d zich graag bij aan.
Bron: Marketing Tribune