woensdag 30 december 2009

Google logo collectie


Wat voor (feest)dag het ook is, Google weet aan zijn logo elke keer weer een bijzondere draai te geven. Grappig, vrolijk, ontroerend, griezelig, wervend, druk, rustig, in kleur of zwart/wit ... Niets is Google gek genoeg. Op dit moment zijn er - sinds 1998 - zijn er maar liefst 239 officiële logo-versies. En er zullen er elke maand vast bijkomen. Waren er meestal zo'n 20 versies sper jaar te bewonderen, in 2009 waren dat er maar liefst 52! En dan hebben we het nog niet over de logo's die door fans ontwerpen zijn.

De volledige collectie vind je hier:
Google Logos Collection: Original Google Art & Google Logo Designs door Google Fans.

Cadeautje!




Als je nu schoenen of laarzen koopt bij Shoe Outlet of Divino ontvang je gratis een cadeaucheque ter waarde van 10 euro! Mooi meegenomen na die dure feestdagen.

dinsdag 29 december 2009

Shop till you drop!

Al weer een heel jaar lang maakten we met veel plezier de actiefolders, de e-mailings en het point-of-sale-materiaal voor een kleine 30 winkels van Shoe Outlet. En daar blijft het niet bij! Voor 2010 staat er weer veel bijzonders op de planning, dus hou deze blog in de gaten. Voor de meest recente aanbiedingen van Shoe-outlet kijk je snel hier.

Modetrend voorjaar/zomer 2010




Fashion Trendsetter verwacht deze trends voor het komend half jaar. Niet verwonderlijk, deze stijlen zie je al enige tijd het modebeeld bepalen.

maandag 28 december 2009

Pantone: trend modekleuren

10 prachtige kleuren die volgens Pantone het modebeeld van het komend voorjaar bepalen: Pantone Fashion Color Report Spring 2010. Het klopt wel met wat er zo langzamerhand in de reken hangt. Dit kleurenpallet is overigens een mooie selectie uit de kleuren van een andere trendvoorspelling. Een stuk overzichtelijker, als je het mij vraagt.

zondag 27 december 2009

Pantone voor iPod


Echt iets voor ons 2d-ers, maar ook voor iedereen die iets met kleur te maken heeft: Pantone voor iPod.

Klacht of compliment verbetert onderneming

Professioneel klachtenmanagement stimuleert klanttevredenheid en verbetert de kwaliteit van uw organisatie aanzienlijk.
Openstaan voor wensen, klachten en suggesties vormt een essentieel onderdeel van de bedrijfscultuur en goed ondernemen. Open feedbackmogelijkheden voor klanten, prospects en medewerkers bepalen steeds meer het imago van een organisatie, merk, product en dienst. Overzicht en snel adequaat reageren zijn sleutelwoorden.

Klik om de gratis GoSmile applicatie te downloaden.

Week van de smaak 2010

De Week van de Smaak

19 tot en met 26 september
2010
De Week van de Smaak is een nationaal evenement met honderden grote en kleine lokale activiteiten waarin ‘smaak’ centraal staat, en waarin ambachtelijke streekproducten, seizoensproducten en biologische voeding de hoofdrol spelen. Restaurants, producenten, consumenten, winkels, buurthuizen, supermarkten, kookscholen, boerderijen en basisscholen doen mee met een eigen activiteit, van kleinschalig tot groots aangepakt.

Aanmelden nieuwsbrief?

Wil je op de hoogte blijven van wat 2d bezig houdt? Meld je dan aan voor de digitale nieuwsbrief die zo'n 10x per jaar verschijnt.

Daarin vind je berichten over onze meest recente opdrachten, tips, een column, aandacht voor opmerkelijke producten en alles wat we de moeite waard vinden om direct met je te delen.

vrijdag 25 december 2009

Fijne feestdagen gewenst door...

Rosagaerde: woongenot in volle bloei



Aan de zuidzijde van Kaatsheuvel bloeit iets prachtigs; Rosagaerde. Stijl, comfort en moderne voorzieningen ontmoeten elkaar. In alle rust, in het parkachtige groen en onder de sprookjesachtige rook van de Efteling. Met veilige speelruimte, praktische parkeerruimte en royale woonruimte. Op het terrein komen een woonzorgcentrum, appartementen, vrijstaande en starterswoningen. In opdracht van Casade ontwikkelt 2d de communicatiemiddelen. Twee prachtige brochure zijn het eerste resultaat. Het bouwbord, de advertenties en de website zorgen ervoor dat iedereen bereikt wordt. Wij zijn er trots op!





donderdag 24 december 2009

Fijne kerst!


Trends voor 2010?

Wat gaat het het nieuwe jaar ons brengen? Gezondheid? Geluk? Rijkdom? Inspiratie? Mooi werk? Verrassingen? We wachten af. We kunnen de toekomst niet voorspellen, maar trends zijn wel te voorzien. Of toch niet?

Een trend is kort gezegd een ontwikkeling die zich voortzet. Er moet dus al iets zijn wat zich verder zal ontwikkelen. Door goed te observeren kun je inschatten of voorspellen wat er aan trends staat te gebeuren. Wat doet de omgeving? Hoe is de positie van de spelers in de markt? Naar welke kant bewegen ze zich?
Er zijn heel wat trendvoorspellingen te vinden. Of ze ook daadwerkeljk uitkomen, zullen we pas over een tijdje weten. Ik ben benieuwd. Zie hier de kleurentrend voor de eerste helft van het jaar.
Benieuwd naar andere trends?

Kleurentrend voorjaar/zomer 2010
4 kleurentrends zijn er te zien. Als ik het zo zie, is elke kleur bijna goed....

Popular appeal


Ode to nature


Light Tech


Southern Folk

dinsdag 22 december 2009

Droomwoord

Met 'woorddroom' of 'droomwoord' kun je hetzelfde trucje uithalen. Een droomwoord voor vormgevers.

maandag 21 december 2009

Net echt


Gespot op het internet: Flat light van Finn Magee. Meer woorden zijn niet nodig.

woensdag 16 december 2009

Fantasiewereld in animaties

Zagen we zulke commercials maar vaker voorbijkomen. Kijk hier voor 10 hele mooie animaties.

Nike - Cortez - Full Edit from The QBF on Vimeo.

dinsdag 15 december 2009

Waanzinnig wandkleed



De wandkleden en textiele muurobjecten van Anne van den Heuvel uit het Brabantse Empel nodigen uit om te voelen en aan te raken. De vilten muurkleden worden gekarakteriseerd door reliëf, gelaagdheid, xxl-formaat en een overweldigende explosie aan kleuren.

Ik kan me helemaal voorstellen dat zo'n enorm wandkleed bij 2d aan de muur hangt! Niet alleen de kleurenpracht, maar ook de combinatie van stof en typografie spreken me erg aan. Het is wel even flink sparen, maar dan heb je ook een waanzinnig resultaat.

Bovendien heeft het gebruikte vilt een sterk geluiddempende werking. Door deze gunstige invloed op de akoestiek is vilt uitermate geschikt om toe te passen in architectonische ruimtes, vergaderzalen en spreekkamers. (Aangezien het soms wel een kippenhok lijkt bij ons in de studio, kan dat een uitkomst zijn....) Ze ontwerpt en vervaardigt behalve wandkleden overigens ook andere textiele objecten en tapijten. In unica en in oplage.

Met dank aan 'onze' Judith voor de waanzinnige tip!

woensdag 9 december 2009

Top 20 websites van Nederland in 2009

Multiscope komt zoals elk jaar met de top 20 grootste websites van Nederland. De top drie van 2009 bestaat uit Google, YouTube en Hyves. Er staan dit jaar zes nieuwkomers in de lijst, waarvan de hoogste op nummer elf: Wehkamp.nl.

Multiscope berekent zijn lijst op basis van uniek bereik. Alle top-20-websites groeiden dit jaar, behalve Startpagina.nl. De snelste stijger is YouTube. Een opvallende afwezige in de lijst is Facebook, dat de laatste tijd wél in de maandlijstjes opdook. De Amerikaanse netwerksite haalde de top twintig niet omdat de site pas in de loop van het jaar hard begon te groeien.
Telegraaf.nl, Anwb.nl, Web-log.nl, 9292ov.nl en Vistaprint.nl verliezen hun positie in de top 20. 



De dit jaar gepresenteerde ranglijst is wederom gebaseerd op 12 verschillende maandranglijsten voor 'grouped sites'. De methodiek is daarmee exact gelijk aan die van voorgaande jaren. Lees meer over het onderzoek bij Multiscope. Hieronder de volledige top 20.

High T

Onlangs startte Taalente, een bedrijf voor taaltrainingen, vertalingen en advies. Een inspirerende naam, waar 2d graag een even inspirerend logo en conceptbeeld voor ontwikkelde. Wij zijn best trots op het resultaat!

Oranje top tien


Maar liefst 98% van de Nederlanders heeft positieve associaties met Oranje. Dat is mooi: ook al heeft 2d 7 huisstijlkeuren, oranje is ook bij ons favoriet. Met voetbal hebben sommigen onder de 2d-ers wat minder, maar mensen vinden inhakers van bedrijven op het Oranje-gevoel sympathiek en ze vinden het leuk om oranje winkels en reclames te zien. Omdat media sterk in verband worden gebracht met de sportevenementen, is er ook een positief media-effect.

Adverteren met Oranje
Als een bedrijf of organisatie inhaakt op Oranje, lift zij mee op het positieve oranje-gevoel. 7 op de 10 Nederlanders vindt het sympathiek als een bedrijf zich verbindt aan Oranje (en slechts 11% niet). Oranje in winkels en reclames wordt gewaardeerd. Belangrijk is wel dat bedrijven op de juiste wijze inhaken op Oranje. Inhaken is het meest effectief als het imago of de historie van een bedrijf aansluit bij Oranje.

Top 10
Nationale Nederlanden is jarenlang sponsor geweest van het Nederlands Elftal. Mede hierdoor past deze verzekeraar het beste bij Oranje. Ook Heineken en ING passen bij Oranje. De top 10 is als volgt:
1. Nationale Nederlanden
2. ING
3. Heineken
4. Rabobank
5. Philips
6. KPN
7. Aegon
8. Nike
9. Albert Heijn
10. Unox

Lees het volledige artikel.

Zoek je zelf iets in oranje? Kijk dan hier.

dinsdag 8 december 2009

Breaking [logistic] barriers!


Dat transport & logistiek ook anders kan, bewijst Barsan. In alle opzichten. En natuurlijk moet dat gegeven ook terug te zien zijn in hun identiteit! Begin dit jaar trapten we af met een compleet nieuwe huisstijl en concept. Inmiddels zijn de website en brochure klaar en wordt hard gewerkt om alle opleggers van een passende belettering te voorzien.

Nummereen op nummer een?


Bij Kinderopvang Nummereen staat het kind op de eerste plaats. Logisch eigenlijk. Of De ouders en de medewerkers Nummereen op de eerste plaats zetten, wilde Nummereen graag weten. En vooral hoe ze denken over de samenwerking tussen Nummereen en De Paraplu, ook een kinderopvang in de Brabantse Kempen. In een tijd waarin veel ouders hun gezin combineren met werk of studie bestaat er immers een grote vraag naar professionele kinderopvang. Hoe willen ouders werk of opleiding combineren met het ouderschap? Zijn de verschillen in wensen groot? Waar zitten verbeterpunten? Wat zijn de toekomstverwachtingen?

Wij nodigden namens de beide kinderopvangorganisaties zowel ouders als medewerkers per e-mail uit deel te nemen aan het door ons samengestelde onderzoek. Online, dus snel en makkelijk, op een tijdstip dat hen past! Het aantal responses stijgt nog steeds, en staat op dit moment op ruim 70%! Aan de reacties is te merken dat de betrokkenheid van alle partijen groot is. Inmiddels zijn de eerste onderzoeksresultaten bekend. De respondenten zullen daar uiteraard van op de hoogte gesteld worden. Wij weten in elk geval al dat het verrassend zal zijn!

Van kavel tot droomhuis

Veel mensen dromen ervan een kavel te kopen en daarop geheel naar eigen wens een huis te bouwen. Het aantal mensen dat deze droom omzet in daden, stijgt.
Het boek 'Van kavel tot droomhuis' bevat persoonlijke verhalen van ervaringsdeskundigen; mensen die de ultieme uitdaging zijn aangegaan om met bouwbedrijven, architecten en aannemers hun ideale huis te realiseren. Ze vertellen over de tegenvallers en over de vele keuzes die ze moesten maken tijdens hun enerverende weg naar het eindresultaat. En over de voldoening wanneer ze eindelijk in hun droomhuis wonen.

Met 208 pagina's vol achtergrondinformatie, handige tips voor wie nog aan een bouwavontuur gaat beginnen én prachtige foto’s die het proces van kavel tot droomhuis in beeld brengen.
Sandra van den Nieuwenhof (1961) studeerde journalistiek en rechten. Ze heeft een eigen communicatiebureau. Haar ervaring met het bouwen van een huis zette haar aan tot het maken van dit boek.

ISBN: 978-90-77740-49-1
Prijs: € 22,95

zondag 6 december 2009

Maak zelf de mooiste kaart

Snel een mooie toepasselijke kaart versturen? Dat kan met poobies.nl. Daar maak je snel - met of zonder aanwezige achtergronden, layouts of teksten - geboortekaartjes, kerstwensen, felicitaties, uitnodigingen of wat dan ook. Je kunt ze als je wilt zelfs meteen naar het juiste adres laten versturen. Bij grotere aantallen kan 2d ze beter voor je ontwerpen en maken ( ;-) ), maar voor enkele kaarten is het een prima oplossing.