vrijdag 31 juli 2009

Alfabet van meubels


Furniture alfabet van Cody Haltom. (via: diskursdisco). Lekker herkenbaar als alfabet, maar is dat ook zo als je het lettertype in een woord gebruikt? Snel proberen!

Wie denkt u wel dat u bent?


2d studio in vorm organiseert op 10 september 2009 een ontbijtworkshop over de basis van uw bedrijfsidentiteit. De eerste aanmeldingen zijn al binnen en het aantal plaatsen is beperkt. Interesse? Meld u dan snel aan en lees er hier alles over!


Ontbijtworkshop 10 september

Wie denkt u wel dat u bent? En wat denken anderen van u? En is dat wel wat u wilt dat ze van u denken? Met ‘u’ bedoelen we dan natuurlijk uw organisatie. Met de juiste kernwaarden en bijbehorende beelden in gedachte, kan iedereen in uw organisatie uitdragen wat de organisatie wenst. Ook alle communicatiemiddelen - intern en extern - worden op die gedeelde kernwaarden afgestemd. Met als gevolg dat iedereen die met uw organisatie in contact komt, precies dat beeld krijgt, wat u voor ogen hebt. U trekt de juiste medewerkers en de juiste klanten!

Word wat u wilt zijn!
Tijdens onze ontbijtworkshop ontdekt u in een kleine groep wat kernwaarden voor uw organisatie kunnen betekenen en hoe we gezamenlijk die treffende kernwaarden in woord en beeld vaststellen. Als basis voor te nemen acties; volledig afgestemd op úw wensen en mogelijkheden.

Aanmelden voor Donderdag 10 september 2009, van 8:00 uur tot 10:00 uur

donderdag 30 juli 2009

Pindakaasboom

Vanwege het 10-jarige bestaan van 2d studio in vorm (alweer 9 jaar geleden) is er een boompje geplant bij het terras. Maar wat was de naam ook al weer van deze boom? Niemand weet het meer. Maar ondertussen is het boompje uitgegroeid tot een pracht van een boom. Hij staat vol met roze en witte bloempjes. In de herfst wordt de kern azuurblauw. Een echte 2d boom dus. Opvallend is dat wanneer je een blaadje tussen je vingers wrijft de geur van pinda's vrijkomt. Wat blijkt nou toen ik laatst een tuinboek aan het lezen was: zie hier onze boom!


Ook nieuwsgierig? Kom gerust een keer langs en ruik en ervaar zelf de pracht van deze boom en eet ondertussen een boterham met pindakaas mee.

Een hip, Hollands kerstpakket in 2009


Ondanks de crisis bezuinigen werkgevers in 2009 niet op kerst- en eindejaarspakketten. De trends voor dit jaar zijn duurzaamheid en ‘Hip Holland’.

Dat verwacht het Platform Promotional Products, de branchevereniging waarbij 65 procent van de kerst- en eindejaarspakkettenbedrijven zijn aangesloten, op basis van de bestellingen die tot nu toe zijn gedaan. Veel grote bedrijven doen dat al in juni. Net als vorig jaar schat de branchevereniging de gemiddelde waarde van een kerst- of eindejaarspakket op 40 euro. De grote trend voor 2009 is nog steeds duurzaamheid, zoals pakketten met eerlijke en milieuvriendelijke producten. Een nieuwe trend in kerst- en eindejaarspakketten is volgens branchevereniging PPP ‘Hip Holland’. Hierbij moeten we denken aan producten in de stijl van Delfts Blauw en rood-wit-blauwe ruitjes.

De notaris: een oude, grijze, afstandelijke man achter een eikenhouten bureau


Niets is minder waar! Kijk maar eens naar de nieuwe site van Dierckxsens / Van Grinsven / Franken notarissen. Deze hebben wij ontworpen met als doel een toegankelijk en informatieve site te maken. Daarnaast wilden we de notarissen helpen van de traditionele vooroordelen af te komen door de site een frisse en moderne uitstraling te geven. Zijn we daarin geslaagd?
Kijk zelf!

maandag 27 juli 2009

Persoonlijk contact telt


Nederlandse marketeers geloven het meest in marketinginstrumenten waarmee persoonlijk contact mogelijk is met de doelgroep. Internet, mond-tot-mond reclame en Twitter worden daarnaast het meest genoemd als veelbelovende marketinginstrumenten voor de toekomst. Dat stelt onderzoeksbureau Multiscope naar aanleiding van onderzoek onder 961 marketeers.

Multiscope vroeg de marketeers onder andere welk marketinginstrument volgens hen het meest bijdraagt aan omzetgroei. Internet (9%), mond-tot-mond reclame (8%), netwerken (3%) en persoonlijk contact (2%) werden het vaakst genoemd. Internet (19%), mond-tot-mond reclame (3%) en Twitter (2%) worden daarnaast ook het vaakst genoemd als veelbelovend marketinginstrument voor de toekomst.

Door de open vraagstelling werd een breed scala van instrumenten genoemd bij beide vragen. Het viel de onderzoekers op dat alle instrumenten die vaak genoemd worden een (zeer) persoonlijke aard hebben.
De marketeers die aan het onderzoek deelnamen lijken ondertussen goed bekend te zijn met social media. Hyves (54%), Linkedin (42%), Youtube (24%), Facebook (20%) en Twitter (13%) worden het meest genoemd als de media die men maandelijks gebruikt. Zij hebben ook een hoge spontane naamsbekendheid onder marketeers en in veel gevallen heeft men er een (persoonlijk) account.

Bron: MarketingTribune

vrijdag 24 juli 2009

Vergelijkingssites steeds belangrijker

Vergelijkingssites steeds belangrijker Consumenten kopen steeds vaker hun producten via een van de vergelijkingssites.Het gaat om meer dan een derde van de consumenten, zo onderzocht GfK Retail and Technology. Zes van de meest gebruikte vergelijkingssites zijn goed voor 83 procent van alle zoekopdrachten: Vergelijk, Kieskeurig, Prijsvergelijk, Beslist, Tweakers en Kelkoo.

Consumenten kopen online vooral games, muziek, dvd’s, boeken en consumentenelektronica. ‘Het aandeel van de onlineomzet van spelcomputers steeg razendsnel, van 2 procent in 2006 naar 14 procent in 2009’, aldus GfK. Ook computers, printers en kleine huishoudelijke apparaten doen het goed in de onlineverkopen.

Bron: ANP.

7 inspirerende websites live


Vandaag zijn er 7 inspirerende websites live gegaan die door ons zijn vormgegeven en gebouwd. Het gaat hier om websites die telefoonnummers weergeven om goedkoop naar het buitenland te bellen. Hoezo inspirerend?

Inspirerend omdat de sfeer van de site de beller een gevoel van thuiskomen geeft, of een prettige vakantiesfeer. Zonder de functionaliteit uit het oog te verliezen want de beller moet snel het juiste nummer kunnen vinden.

En doeltreffend door de google-vriendelijkheid van de site waardoor hij snel bovenaan komt in de zoekresultaten.

Kijk zelf maar eens...
Antillen
Marokko
Turkije
Polen
mobiel naar mobiel
mobiel naar vast
Internationaal bellen

Veilig vuur en vormgeving



Voor mensen die waarde hechten aan veiligheid en ook van mooie dingen houden is er nu goed nieuws. Fire Design maakt brandblussers die erg mooi vormgegeven zijn.
Rood betekent gevaar, is de kleur van de brandweer, én valt op. Logisch dus dat een functioneel apparaat voor brandbestrijding rood is. Dat er echter meer manieren zijn om een brandblusser te laten opvallen, laat het Franse bedrijf Fire Design zien. Kijk voor meer prachtige voorbeelden op de website. Zo'n brandblusser mag wat ons betreft gerust gezien worden!

donderdag 23 juli 2009

Mooie Mix!



Leuk voorbeeld van een combinatie van fotografie en illustratie. Zowel de foto als illustratie zijn niet erg bijzonder, maar de samenvoeging maakt het toch tot een aantrekkelijk plaatje.

dinsdag 21 juli 2009

woon, woner, woonst!


Woonst opent in het najaar haar deuren van haar showroom in Kaatsheuvel. De voorbereidingen zijn in volle gang om er een een inspirerende en aantrekkelijke verzamelplaats van te maken, voor iedereen die van zijn huis een thuis wil maken. Van verbouwing tot complete nieuwbouw, van architect tot bouwbedrijf, van elektrotechniek tot deuren. 2d studio in vorm tekende voor de naamontwikkeling, het logo en de huisstijl. Voordat het pand opent moet er nog heel wat werk verzet worden, dus we houden u op de hoogte.

maandag 20 juli 2009

Zomerinspiratie bij Materia Inspiration Centre




Bij het Materia Inspiration Centre draait het om materialen, materialen en materialen. Glas, hout, steen, beton, kunststoffen.. noem het maar op. Dagelijks worden overal ter wereld nieuwe materialen 'geboren'. De meest interessante laten zij zien in het materialencentrum. Zodat je geïnspireerd raakt om er iets moois van te maken!

Het Materia Inspiration Centre is de enige permanente materialententoonstelling in Nederland. Met een collectie van maar liefst 1500 materialen en maandelijks minimaal 20 nieuwe.

Deze zomer kun je in de maanden juni, juli en augustus gebruik maken van een speciale aanbieding. Goed idee om een keer te vergaderen, een rondleiding te beleven en volop inspiratie op te doen. In een heerlijke omgeving.


Hack a Dutch Design













Upgrade IKEA

Het uitgangspunt van IKEA is design voor iedereen toegankelijk en betaalbaar maken. Dat is een mooi streven, maar het levert ook een bepaalde eenvormigheid en neutraliteit op. Dutch Design daarentegen staat bekend om zijn beeldende, conceptuele en humorvolle kwaliteit, maar deze producten zijn vaak niet bedoeld voor Jan en alleman. Wat gebeurt er als IKEA wordt gehackt met Dutch Design kwaliteiten?

Wie wil weten wat een Lampan behalve lamp nog meer kan zijn of hoe je de Produkt melkopschuimer ook voor andere doeleinden kunt gebruiken, vindt inspiratie op de website van Platform 21, in Hacking IKEA.

vrijdag 17 juli 2009

Crisis beïnvloedt onze kijk op kleur



Uit een onderzoek van de Nederlandse verfproducent AkzoNobel blijkt dat niet alleen de persoonlijke voorkeur, maar ook de economische situatie de keuze van de kleur in het interieur van de mensen beïnvloedt. Gaat het economisch minder goed, dan kiezen de mensen neutrale kleuren zoals wit, grijs en zwart voor het interieur.

Neutrale kleuren zijn dus weer in opmars, zo blijkt uit de verkoopcijfers. Ze scoren goed als het niet zo goed gaat. Persoonlijke zouden wij juist is een crisistijd kiezen voor frisse, felle kleuren. Daar wordt je toch vrolijk van?

Wanneer het economisch goed gaat, kiezen de mensen voor opvallendere kleuren. Die trends hebben de laatste tientallen jaren dezelfde golfbewegingen gevolgd als die van de economie. In de jaren 70 overheersten in Nederland bijvoorbeeld oranje en geel. Maar aan het einde van de jaren 70, toen het economisch minder ging, waren bruin en beige veel te zien.

Nieuw lettertype



Hoe toepasselijk: dit lettertype is nieuw in ons assortiment en heet écht [ank]*.
Behalve dat ik het een heel mooi font vind, is de naam en schrijfwijze (inclusief blokhaken en sterretje!) wat mij betreft helemaal goed.

dinsdag 14 juli 2009

Snuffelstagiair schokt mediawereld

De woorden Twitter, teens en Morgan Stanley vallen en wereldwijd beginnen de servers te roken: In Engeland is ophef ontstaan over een verslag, geschreven door een 15-jarige snuffelstagiair - Matthew Robson - die voor MS concludeert dat tieners niet op Twitter zitten, geen kranten lezen en online advertenties haten. Volgens Edward Hill-Wood, executive director van het Morgan Stanley media team Europe, blonk Robsons verslag uit als een van de helderste, duidelijkste en prikkelendste rapporten ooit verschenen. De mail bij het media team staat sinds publicatie roodgloeiend, het aantal lezers is zes keer hoger dan gemiddeld.

Belangrijkste conclusies van Robson, die daarvoor overigens niet veel meer deed dan een inventarisatierondje onder zijn vrienden maken: 'Teenagers zitten niet op Twitter, want het updaten van de microbloggdienst vanaf een mobiel - voor zover die smart is - is te duur, en omdat er toch niemand komt heeft het uploaden van tweets ook niet zoveel zin. De meesten hebben wel een Twitter-account, maar het nieuwtje is eraf en geen jongere doet er nog wat mee.

Pesthekel
Verder heeft de bloem der natie een pesthekel aan commerciële boodschappen 'in het algemeen', of dat nou op de radio, tv is of online. Muziek luisteren ze op gratis muziekwebsites als Last.fm. Hun tijd en zakgeld spenderen ze aan films, concerten en spelletjesconsoles. Waar het chatten met vrienden betreft zijn deze laatste zelfs tweemaal populairder geworden dan contact via mobiele devices. Kranten lezen de tieners al helemaal niet. Robson zegt geen enkele tiener te kennen die regelmatig kranten leest. De meesten hebben totaal geen boodschap aan pagina's en pagina's tekst. Ze kijken liever naar samenvattingen op tv of internet.

dinsdag 7 juli 2009

vrijdag 3 juli 2009

Design, design, design

Een mooie verzamelsite voor design is Dezeen.