dinsdag 28 april 2009

Leuk gedaan van HEMA


Even wachten tot de producten gaan bewegen... :-)

maandag 27 april 2009

Obama en Poetin vieren Koninginnedag in Amsterdam!!!!

Zulke leuke reclamecampagnes zien we niet vaak meer. In een poging nog meer toeristen op 30 april naar Amsterdam te lokken komt het Amsterdams Uitbureau, ook bekend als 'I amsterdam' met een prachtige campagne. Barack Obama en Vladimir Poetin in oranje 'Kiss me I'm drunk' t-shirtjes, Hillary Clinton in een enorme oranje pruik en Berlusconi en Sarkozy in... Kijk zelf!



UPDATE 22 april:
Amsterdam durft 's werelds lieveling toch niet misbruiken. De posters van Obama en Putin zijn ingetrokken, de andere twee posters (met Hillary Clinton, Berlusconi en Sarkozy) zijn nog wel te zien in Amsterdam.

donderdag 23 april 2009

Is dit niet mooi?



Vooral hier even doorklikken bij "enter rest stop"

Obama en Poetin vieren Koninginnedag in Amsterdam

Zulke leuke reclamecampagnes zien we niet vaak meer. In een poging nog meer toeristen op 30 april naar Amsterdam te lokken komt het Amsterdams Uitbureau, ook bekend als 'I amsterdam' met een prachtige campagne. Barack Obama en Vladimir Poetin in oranje 'Kiss me I'm drunk' t-shirtjes, Hillary Clinton in een enorme oranje pruik enBerlusconi en Sarkozy in... Kijk zelf!


zondag 19 april 2009

Woonbeurs Amsterdam uitgebreider dan ooit


De zeventiende editie van de Woonbeurs Amsterdam wordt uitgebreider dan ooit. De openingstijden -van 26 september t/m 4 oktober- zijn verruimd met een extra consumentenweekend. Ook is er dit jaar voor het eerst een speciale Maandag Vakdag. En maandagavond wordt een exclusieve VIP Night.

Al 16 jaar is de Woonbeurs Amsterdam, georganiseerd door Sanoma Uitgevers, het toonaangevende evenement voor de nationale en internationale woonbranche. In 2009 wordt in het vertrouwde en succesvolle beursconcept een aantal belangrijke vernieuwingen doorgevoerd. Meer dan ooit staat deelnemen aan de Woonbeurs Amsterdam in het teken van value-for-money.

zaterdag 11 april 2009

Frans Duits

Ik hoor Ank nog zeggen ' die nieuwe medewerker bij Spieringhs heet Frans Duits'. Ik dacht nog wat een grappige naam. Maar het liet me niet los. Ik zat maar te denken Frans Duits, Frans Duits, Frans Duits.

Toen begon het 's avonds opeens te dagen, de carnavalshit van dit jaar kwam van Frans Duijts...

Fransje, Fransje, Fransje, Fransje, Fransje, Fransje, Fransje...Filmpje

woensdag 8 april 2009

Blits Design


Blits Design, de naam kan leuker, maar dit is het label waarvan Jolanda en ik op de woonbeurs een leuke tas zagen. Inmiddels is de hele collectie bij Kwantum te koop voor een prikkie. Het merk zit ook nog eens in Tilburg, of all places!

Google nu ook al bij Jolanda en Eric gezien



Inderdaad google maps is op dit moment (of ze zijn net klaar) ook tilburg aan het fotograferen. Deze foto is vlakbij de (en door) apple store gemaakt. Stond ook op hun website...

dinsdag 7 april 2009

Ter inspiratie: Street of guerillamarketing!

500 voorbeelden van streetmarketing
Kijk ook naar de link naar deel 2 onderaan de pagina.

vrijdag 3 april 2009

Communicatiemanager vaak te laat betrokken bij kernwaarden

Communicatiemanagers zijn nauwelijks betrokken bij het managen van kernwaarden. Het initiatief daartoe komt van het topmanagement. Communicatie schuift pas in de uitvoeringsfase aan. Dat blijkt uit onderzoek van communicatieadviesbureau Porter Novelli en de Universiteit Twente naar de rol van communicatiemanagers binnen kernwaardenmanagement bij zestien organisaties in Nederland.

Medewerkers worden nauwelijks betrokken en de kernwaarden blijven veelal te abstract om daadwerkelijk geleefd en beleefd te kunnen worden. De afdeling communicatie wordt pas in de laatste fase betrokken, als er middelen ontwikkeld moeten worden. De rol van communicatie zou in deze implementatiefase veel bepalender kunnen zijn. Maar ook in het formuleren, levend houden en evalueren van kernwaarden zou een hoofdrol van communicatie niet misstaan. Helemaal nu een sterke identiteit en een goede reputatie voor organisaties topprioriteit hebben, zijn kernwaarden een uitermate geschikt thema om de toegevoegde waarde van communicatie op organisatieniveau te laten zien.

Etisch onverantwoord of gewoon slechte logo's

Watch and learn.... Hoe het ook kan...


www.yourlogomakesmebarf.com

Toyo Ito brengt saluut aan Gaudí


In Barcelona is deze week een appartementengebouw naar ontwerp van Toyo Ito geopend. Met de opvallende gevel brengt de Japanse architect een saluut aan het tegenovergelegen Casa Milá van Gaudí. Het pand herbergt 43 extreem luxe appartementen.
Met de golvende, dubbele gevel refereert Ito aan het beroemde gebouw van de Catalaanse meester aan de overzijde van de Passeig de Grácia, zonder hem te willen kopiëren. De Japanner zegt met veel gevoel voor dramatiek dat hij tijdens zijn huwelijksreis in Barcelona verliefd is geworden op de werken van Gaudí.
De Passeig de Grácia geldt als de meest exclusieve winkelstraat van Barcelona. De appartementen van het Suites Avenue gedoopte pand worden verhuurd aan toeristen met een grote geldbuidel. Zij kunnen dan ook rekenen op luxe voorzieningen als een cateringservice, persoonlijke assistenten en een gezondheidsclub.
Ito nam overigens de gevel en delen van het interieur voor zijn rekening. De rest van het voor 24 miljoen euro verbouwde pand is ontworpen door de architecten Carlos Bassó en Toni Olaya. Suites Avenue is eigendom van hotelketen Derby Hotels.