dinsdag 31 maart 2009

Printen in 3D dimensies


Printen in 3D met flexibele kunststoffen en zelfs edelmetalen. Laat je inspireren en verbaas je over wat er allemaal kan in 3D.

dinsdag 24 maart 2009

Lettertype van je eigen handschrift!



'Maak van je eigen handschrift een lettertype', belooft de website YourFonts. Wie dat wil, dient met de hand alle letters van het alfabet plus een groot aantal leestekens in te vullen op een formulier en dit te scannen. Het elektronische formulier wordt vervolgens gratis door de website verwerkt en omgezet in een lettertype dat zowel op Windows- als op Macintosh-computers kan worden gebruikt.

Viktor & Rolf / Hennes & Mauritz







Het mag wat kosten, maar dan heb je ook wat:
www.viktor-rolf.com
www.hm.com

Je moet wel even geduld hebben...

maandag 23 maart 2009

Voor alle fotografie liefhebbers

The FWA (Favourite Website Awards), de grootste inspiratie portal op het gebied van webdesign heeft, nadat ze al een video-portal waren begonnen op fwatheater.com, nu ook een foto-portal gelanceerd: fwaphoto.com Gemaakt door Group94

vrijdag 20 maart 2009

Eerste bronnen voor webdesing / webdevelopment

HTML/XHTML

http://www.w3schools.com/

http://www.handleidinghtml.nl/

http://nl.wikipedia.org/wiki/HyperText_Markup_Language

http://nl.wikipedia.org/wiki/Extensible_HyperText_Markup_Language


CSS

http://nl.wikipedia.org/wiki/Cascading_Style_Sheets


Tutorials

http://www.tutorialized.com/tutorials/

http://www.adobe.com/devnet/dreamweaver/


Leerzaam en vermakelijke video’s op allerlei design/development gebied

http://tv.adobe.com/


Trial versie download Dreamweaver

https://www.adobe.com/cfusion/tdrc/index.cfm?product=dreamweaver&loc=nl_nl



Via Google is er natuurlijk nog veel meer te vinden.

Woonmode, inspiratie voor thuis

Onder de noemer WOONMODE signaleert de Stichting Perscentrum Wonen al bijna twee decennia lang het modebeeld op interieurgebied. Uit het totale aanbod van nieuwe collecties op het gebied van meubelen, textiel en accessoires worden twee keer per jaar de meest actuele woonsferen in beeld gebracht. De nieuwste combinaties van kleuren, materialen, dessins en vormen komen tot leven. De WOONMODE is bedoeld als inspiratiebron voor thuis. Met de uitgesproken inrichtingen in uiteenlopende stijlen willen we je enthousiast maken aan de slag te gaan met je interieur. Probeer eens iets anders, zónder meteen aan een totale metamorfose te denken. Het gaat erom dat je, net als met je garderobe, een beetje meegaat met de tijd en zo nu en dan iets verandert in huis. Door te ‘spelen’ met je interieur voorkom je dat het letterlijk en figuurlijk stoffig wordt! Verschuif de kast, koop een nieuwe fauteuil of behang één muur met een opvallend behang. Maak tijd om eindelijk die luxe bank te bestellen waar je al zo lang voor spaart. Mocht je op dit moment wat krap bij kas zitten dan nóg laten wij betaalbare doe-het-zelf manieren zien om jouw persoonlijke woonsfeer te creëren. Meer>>

maandag 16 maart 2009

Vreemde adword advertentie. Mag dit?

Wereldwijd maken enorm veel mensen en bedrijven gebruik van Adwords. Met Google Adwords is het mogelijk om tekst- en beeldadvertenties bij zoekmachine Google te plaatsen en bij websites die gebruik maken van Google Adsense. Toen Google haar dienst net introduceerde, golden er zeer strikte regels voor de opmaak en tekst van een tekstadvertentie. Dat is lastig, want een adverteerder wil natuurlijk opvallen tussen alle “concurrerende” Adwords uitingen. Wij kwamen een Adwords uiting tegen die heel erg opviel.

Het gaat om onderstaande advertentie voor Branddating.nl. De vraag is natuurlijk of de uiting wel is toegestaan. Duidelijk is dat hij tussen alle andere uitingen goed opvalt.

Top-3 ergernissen van de Ikea-klant

Ikea_ergernissenGevraagd naar de grootse ergernissen bij de meubelwinkels van Ikea, noemen klanten wereldwijd dezelfde dingen. Dat concluderen managementadviesbureaus Tote-m en G-Cem op basis van een enqûete onder ruim drieduizend mensen, afgenomen in zowel de Ikea-winkels als online.

Als grootste ergernis noemen klanten de forse wandeling die ze door de winkel moeten afleggen. Sommige respondenten voelen zich daardoor 'onderdeel van een kudde die door de winkel graast', zo schrijft de Vlaamse krant De Standaard. Ergernis nummer twee is de gebrekkige beschikbaarheid van personeel op de winkelvloer, waardoor klanten vaak lang moeten wachten voor ze hulp kunnen krijgen. De wachttijd bij de kassa's sluit de top-3 van ergernissen.

Dirk Frans, managing director van Tote-m in België, raadt Ikea niet aan de genoemde ergernissen punt voor punt aan te pakken: 'Integendeel: die zaken horen nu eenmaal bij de winkelbelevenis van een dagje Ikea. De mensen nemen het erbij. Als er nu klanten zouden afhaken vanwege die ergernissen, heb je een andere zaak, maar dat doen ze niet.'

Pijnpunten zijn juist cruciaal voor het achterlaten van een blijvende indruk, stelt Frans: 'Je hebt ze nodig, maar ze moeten wel goed beheerst worden. De dalen mogen niet te diep zijn en je moet eindigen met een positieve noot.'

MVO, steeds belangrijker

Maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) wordt in de huidige economie steeds belangrijker. Vanaf 2010 gaat de overheid zijn producten en diensten alleen nog maar inkopen bij bedrijven die kunnen aantonen duurzaam te ondernemen. In 2015 volgen ook andere overheidsinstanties zoals gemeenten en waterschappen. Meer>>

donderdag 12 maart 2009

Guerilla marketing

Woendagavond via de communicatieclub een lezing over guerillamarketing bijgewoond. Hieronder wat Youtubefilmpjes die die avond de revue passeerden! Het gaat te ver om uit te leggen wat het nou precies allemaal inhoud (alhoewel de naam zegt al veel).
Hier wat voorbeelden:

Dove wil laten zien in dit filmpje hoe nep de schoonheid van de modellenwereld is. Dit filmpje bracht een hele rits aan andere filmpjes opgang. Hier het mooiste voorbeeld: The Dove evolution parody

Een ander mooi voorbeeld. VW bomb. Volkswagen ontkent alle betrokkenheid.

Nog een wreed filmpje.


maandag 9 maart 2009

Steeds meer senioren komen online

Nagenoeg alle Nederlandse jongeren zijn al online. Senioren zijn nog steeds de groep met de meeste nieuwe toetreders tot het web.
Afgelopen jaar steeg het aantal senioren met een internetaansluiting met 6,8 procent tot 63 procent. De groep oudere surfers is het web ook intensiever gaan gebruiken, zo blijkt uit het jaarlijkse gebruikersonderzoek van Stir. Meer >>

woensdag 4 maart 2009

Van de concurrent


Goed idee of niet?
Mooi uitgangspunt voor een discussie!

dinsdag 3 maart 2009

De zeven hoofdzonden van Search Advertising

Google AdWordsEnige tijd geleden besteedden we hier op Marketingfacts al aandacht aan de zeven hoofdzonden van SEO. Maar zoekmachine marketing bestaat naast zoekmachine optimalisatie ook uit het adverteren binnen zoekmachines (search advertising of sponsored search). Daarom ook de zeven hoofdzonden voor search advertising. Wat zijn de absolute don’ts als je wilt adverteren via zoekmachines? Voor iedereen die zich sinds kort verdiept in zoekmachine marketing of een eigen Adwords campagne wil starten, zijn hier zeven hoofdzonden op een rij. Lees verder>>