dinsdag 31 maart 2009
Printen in 3D dimensies
Printen in 3D met flexibele kunststoffen en zelfs edelmetalen. Laat je inspireren en verbaas je over wat er allemaal kan in 3D.
dinsdag 24 maart 2009
Lettertype van je eigen handschrift!
'Maak van je eigen handschrift een lettertype', belooft de website YourFonts. Wie dat wil, dient met de hand alle letters van het alfabet plus een groot aantal leestekens in te vullen op een formulier en dit te scannen. Het elektronische formulier wordt vervolgens gratis door de website verwerkt en omgezet in een lettertype dat zowel op Windows- als op Macintosh-computers kan worden gebruikt.
Viktor & Rolf / Hennes & Mauritz
Het mag wat kosten, maar dan heb je ook wat:
www.viktor-rolf.com
www.hm.com
Je moet wel even geduld hebben...
maandag 23 maart 2009
Voor alle fotografie liefhebbers
vrijdag 20 maart 2009
Eerste bronnen voor webdesing / webdevelopment
HTML/XHTML
http://www.w3schools.com/
http://www.handleidinghtml.nl/
http://nl.wikipedia.org/wiki/HyperText_Markup_Language
http://nl.wikipedia.org/wiki/Extensible_HyperText_Markup_Language
CSS
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cascading_Style_Sheets
Tutorials
http://www.tutorialized.com/tutorials/
http://www.adobe.com/devnet/dreamweaver/
Leerzaam en vermakelijke video’s op allerlei design/development gebied
http://tv.adobe.com/
Trial versie download Dreamweaver
https://www.adobe.com/cfusion/tdrc/index.cfm?product=dreamweaver&loc=nl_nl
Via Google is er natuurlijk nog veel meer te vinden.
Woonmode, inspiratie voor thuis
maandag 16 maart 2009
Vreemde adword advertentie. Mag dit?
Wereldwijd maken enorm veel mensen en bedrijven gebruik van Adwords. Met Google Adwords is het mogelijk om tekst- en beeldadvertenties bij zoekmachine Google te plaatsen en bij websites die gebruik maken van Google Adsense. Toen Google haar dienst net introduceerde, golden er zeer strikte regels voor de opmaak en tekst van een tekstadvertentie. Dat is lastig, want een adverteerder wil natuurlijk opvallen tussen alle “concurrerende” Adwords uitingen. Wij kwamen een Adwords uiting tegen die heel erg opviel.
Het gaat om onderstaande advertentie voor Branddating.nl. De vraag is natuurlijk of de uiting wel is toegestaan. Duidelijk is dat hij tussen alle andere uitingen goed opvalt.
Top-3 ergernissen van de Ikea-klant
Gevraagd naar de grootse ergernissen bij de meubelwinkels van Ikea, noemen klanten wereldwijd dezelfde dingen. Dat concluderen managementadviesbureaus Tote-m en G-Cem op basis van een enqûete onder ruim drieduizend mensen, afgenomen in zowel de Ikea-winkels als online.
Als grootste ergernis noemen klanten de forse wandeling die ze door de winkel moeten afleggen. Sommige respondenten voelen zich daardoor 'onderdeel van een kudde die door de winkel graast', zo schrijft de Vlaamse krant De Standaard. Ergernis nummer twee is de gebrekkige beschikbaarheid van personeel op de winkelvloer, waardoor klanten vaak lang moeten wachten voor ze hulp kunnen krijgen. De wachttijd bij de kassa's sluit de top-3 van ergernissen.
Dirk Frans, managing director van Tote-m in België, raadt Ikea niet aan de genoemde ergernissen punt voor punt aan te pakken: 'Integendeel: die zaken horen nu eenmaal bij de winkelbelevenis van een dagje Ikea. De mensen nemen het erbij. Als er nu klanten zouden afhaken vanwege die ergernissen, heb je een andere zaak, maar dat doen ze niet.'
Pijnpunten zijn juist cruciaal voor het achterlaten van een blijvende indruk, stelt Frans: 'Je hebt ze nodig, maar ze moeten wel goed beheerst worden. De dalen mogen niet te diep zijn en je moet eindigen met een positieve noot.'
MVO, steeds belangrijker
donderdag 12 maart 2009
Guerilla marketing
Hier wat voorbeelden:
Dove wil laten zien in dit filmpje hoe nep de schoonheid van de modellenwereld is. Dit filmpje bracht een hele rits aan andere filmpjes opgang. Hier het mooiste voorbeeld: The Dove evolution parody
Een ander mooi voorbeeld. VW bomb. Volkswagen ontkent alle betrokkenheid.
Nog een wreed filmpje.
maandag 9 maart 2009
Steeds meer senioren komen online
Afgelopen jaar steeg het aantal senioren met een internetaansluiting met 6,8 procent tot 63 procent. De groep oudere surfers is het web ook intensiever gaan gebruiken, zo blijkt uit het jaarlijkse gebruikersonderzoek van Stir. Meer >>